ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك

۲۸ بازديد

امروز در اين مطلب مي‌خواهيم علاوه بر اينكه شما را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي راجع به مراقبت از دستگاه هاي ارتودنسي در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا پايان اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

شيوه مرتب شدن دندان ها با ارتودنسي

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند. براي آشنايي با 8 مرحله ارتودنسي دندان ادامه مقاله را بخوانيد.

همه چيز را راجع به ارتودنسي و سزارين بدانيد.

  • مشاوره رايگان، ارزيابي و معاينه تخصصي
  • نصب دستگاه‌ها
  • قالبگيري دندان‌ها

مراقبت از ارتودنسي متحرك

نحوه تميز كردن پلاك متحرك ارتودنسي يك تفاوت بين ارتودنسي ثابت و متحرك است. پلاك هاي متحرك بسيار آسان تميز مي شوند. رعايت بهداشت پلاك ها ارتودنسي متحرك بسيار آسان تر از براكت هاي ارتونسي ثابت است. چون به راحتي مي توانيد آنرا از دهان خارج كرده و اقدام به تميز كردن آن كنيد.  رعايت بهداشت دهان و دندان نيز با داشتن پلاك ها ارتودنسي متحرك آسان است.

راجع به ارتودنسي تك دندان بيشتر بدانيد.

بايد ها و نبايد هاي مراقبت از ارتودنسي متحرك

  1. به طور مرتب پلاك هاي متحرك ارتودنسي را تميز كنيد
  2. آن ها را داخل كاسه يا ليوان آب تميز  قرار دهيد
  3. تنها از يك مسواك نرم براي شستشو استفاده كنيد
  4. از بكار بردن خمير دندان براي تميز كردن دستگاه خود اجتناب كنيد
  5. از تميز كننده اولتراسونيك استفاده كنيد

همه چيز را راجع به ارتودنسي يا كامپوزيت بدانيد.

نكات نگهداري پلاك متحرك

در صورتي كه فكر مي كنيد پلاك ها ي متحرك دندان شما به اصلاح نياز دارد.  اين كار را به متخصص ارتودنسي واگذار كنيد و از دست زدن به پلاك تان اجتناب كنيد. اگر در روزهاي اول استفاده از پلاك با مشكل در صحبت كردن مواجه شديد فقط با تمرين و بلند حرف زدن و آواز خواندن اين مشكل را حل كنيد. زبان شما در روز اول استفاده از پلاك كمي جاي خود را گم مي كند. اما خيلي سريع مجددا جاي خود را پيدا مي كند و شما را در تلفظ صحيح كلمات ياري مي كند.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار زيادي را در مورد مراقبت از ارتودنسي متحرك و ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.