رايج ترين اشتباهات نگهداري از خودرو

۵۵ بازديد

اشتباهات نگهداري از خودرو شايد در همان لحظه باعث بروز مشكلي نشود اما مطمئنا در دراز مدت عمر سيستم هاي مربوطه را كاهش داده و خساراتي را به خودرو وارد خواهد آورد و براي شما جز اتلاف وقت براي تعمير خودرو و صرف هزينه چيز ديگري نخواهد داشت. در اين مقاله از فروشگاه اينترنتي لوازم يدكي خودرو استارپارتس با ما همراه باشيد تا با چندي از استباهات رايج نگهداري خودرو آشنا شويد.

1–نگه داشتن كلاچ در طول مدت زمان حركت با خودرو:

نگه داشتن كلاچ در طول زماني كه با خودروي خود در حال رانندگي هستيد باعث خرابي در قطعاتي مثل بلبرينگ كلاچ،ديسك و صفحه كلاچ خواهد شد. با اين كار باري مضاعف را به سيستم تحميل كرده و از طرف ديگر باعث كاهش يافتن عمر استاندارد قطعاتي مثل ديسك و صفحه كلاچ خواهد شد.

2–معكوس كشيدن در سرعت هاي بالا:

به فرض با سرعت 120 كيلومتر در ساعت در حال رانندگي هستيد كه ناگهان دنده را از وضعيت 4 به 3 تعويض مي كنيد. اين كار باعث بوجود آمدن تنش بسيار شديد در خط انتقال قدرت خواهد شد و احتمال خرد شدن دنده ها در اين وضعيت فراوان است. اين كار شايد با خودروهاي اسپرت و مرغوب هيچ گونه ضرري براي خودرو نداشته باشد اما مطمئنا براي خودروهاي ضعيف توليد داخل خسارات شديدي در پي خواهد داشت.

3–گرم كردن خودرو به صورت درجا قبل از آغاز حركت:

گرم كردن خودرو به صورت درجا از اشتباهات نگهداري از خودرو است كه از مضرات آن مي توان به:افزايش مصرف سوخت،آلودگي هوا و بالا رفتن استهلاك قطعات خودرو اشاره كرد.بهترين كار براي گرم كردن صحيح خودرو حركت با سرعت بسيار پايين است.زيرا در اين صورت كل مسير انتقال قدرت شامل: موتور،گيربكس و ديفرانسيل به صورت يكنواخت گرم خواهد شد و در صورت گرم كردن درجا تنها عنصري كه گرم مي شور موتور خودرو است.

بيشتر بدانيم : روغن گيربكس هيونداي

4-خنك كردن موتور خودرو پس از استفاده هاي طولاني يا پرفشار:

عده اي از رانندگان بر اين باورند كه پس از يك استفاده پر فشار و طولاني مدت از خودرو بايد چند دقيقه اي خودرو را به صورت درجا روشن گذاشت تا دماي موتور خودرو به حالت نرمال برسد.اين كار دقيقا مثل گرم كردن خودرو به صورت درجا كاري است و افزايش مصرف سوخت،آلودگي محيط زيست و بالا رفتن استهلاك قطعات خودرو را در پي خواهد داشت.ضمنا اكثر خودروهاي جديد كه مجهز به فن هستند عمل خنك كاري را به بهترين صورت انجام داده و در صورت لزوم پس از خاموشي موتور خودرو نيز با روشن ماندن حرارت آن را پايين مي آورد.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بشتر در باره خودرو هاي كمپاني هاي كيا و هيونداي و هم چنين خريد تمام قطعات كيا و هيونداي به سايت فروشگاه لوازم يدكي خودرو استارپارتس مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.