اسليو معده و باي پس

بهترين هاي جهان

اسليو معده و باي پس

۴۷ بازديد

اسليو معده و باي پس معده هر دو مربوط به جراحي معده براي كوچكتر كردن سايز آن مي باشند كه در ادامه، روند اين جراحي ها باعث مي شود كه سايز معده كوچك تر شده و به مرور باعث درمان چاقي مي شود.  

اسليو معده چيست؟

جراحي اسليو معده، روشي است كه مي توان چاقي هاي مفرط را كه بيش از ۴۰ كيلوگرم اضافه وزن دارند از بين برد. در اين روش ۷۵ الي ۸۰ درصد معده از بين مي رود. جراحي اسليو معده به كيفيت زندگي بهبود مي بخشد و كاهش وزن بيش از حدود ۶۰ الي ۷۰ درصد  در طي يك سال بعد از عمل جراحي، ايجاد مي كند. همچنين شرايط بهداشتي مرتبط با چاقي هاي مفرط، بهبود مي يابد

عمل جراحي اسليو معده چگونه انجام مي شود؟

براي جراحي كردن معده به روش اسليو معده، در واقع معده را به اندازه و شكل يك موز بريده و كوچك مي كنند. روش كار به اين صورت است:

ابتدا برش هاي كوچكي در ديواره شكم ايجاد مي شود. درمرحله دوم معده را مورد بازرسي قرار مي‌دهند و رگ‌هاي خوني را به سمت جانبي معده هدايت مي كنند.

در سومين مرحله يك لوله در معده قرار مي گيرد و به عنوان يك جايگزين جديد به عنوان سايز معده عمل مي كند. پس از يك منگنه مخصوص براي تقسيم معده به دو قسمت استفاده مي شود و پس از اينكه معده كاملا به دو قسمت تقسيم شد، قسمت جديدي كه غذا وارد آن مي شود مانند يك موز مي شود و حدود ۲۰ و ۲۵ درصد از حجم اصلي معده را دارد.

 مراحل انجام باي پس معده چيست؟

باي پس معده همانطور كه در ابتدا گفته شد جراحي است كه براي كم كردن سايز افرادي كه اضافه وزن بسيار زيادي دارند به طوري كه نمي تواند به هيچ عنوان فقط از رژيم و ورزش براي كم كردن وزن خود استفاده كنند به كار مي رود.

در روش باي پس معده، در واقع معده به دو قسمت تقسيم مي شود. قسمت اول كه غذا در آن وارد مي‌شود قسمتي است كه حدود ۲۸ گرم غذا را در خودش ذخيره مي كند. پس از آن هر چه قدر بيشتر غذا بخوريد وارد همان معده مي‌شود؛ ولي اضافه آن به قسمت روده وارد شده و توسط مدفوع از بدن خارج مي شود.

اين روش باعث مي‌شود كه شما كالري كمتري حين غذا خوردن جذب كنيد.

مراحل انجام باي پس معده

باي پس معده در دو مرحله انجام مي شود.

اولين قدم براي اين جراحي اين است كه در مرحله اول، جراح از يك منگنه مخصوص براي تقسيم معده شما مي‌كند. يك قسمت كه كوچكتر است در بالا قرار مي گيرد و قسمتي كه بزرگ تر است پايين قرار مي گيرد. قسمت بالاي معده كه كوچكتر است كيسه ناميده مي‌شود. كيسه محلي است كه مواد غذايي وارد آن مي‌شود و به اندازه يك گردو است و فقط ۲۸ گرم غذا داخل آن ذخيره مي شود. به همين دليل كمتر غذا خواهيد خورد و در ادامه، لاغري ايجاد مي‌شود.

مرحله دوم همان باي پس معده است. كاري كه متخصص جراحي لاغري انجام مي دهد اين است كه قسمت كوچكي از روده كوچك را به يك سوراخ در كيسه شما متصل مي‌كند و غذايي كه مي خوريد اگر بيشتر از ۲۸ گرم باشد، داخل اين دهانه رفته و به روده كوچك شما منتقل مي شود. بنابراين شما كالري كمتري جذب مي كنيد.

بيشتر بدانيم : جراحي ساسي معده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.