تحريك تعادلي

بهترين هاي جهان

تحريك تعادلي

۴۹ بازديد

سن : كودك چهار ماهه 

زماني كه  كودك پنج ماهه شد او را  به آهستگي و به دقت ، به سمت بالا يا پايين و اطراف حركت مي دهيد، در واقع شما فعاليتي را انجام داده ايد كه براي تحريك حسي حركتي ، بسيار مناسب است .

حركات نوساني

كودك را طوري نوساني حركت دهيد كه متناوبا دراز بكشد و با يستد . ابتدا در حالي كه پاهايتان را كاملا باز كرده ايد او را در حالي كه پاهايش به سمت شكم شماست روي پاهايتان بخوابانيد سپس با حركت به عقب ، پاهاي تان را بالا ببريد و او را بلند كنيد تا به حالت ايستاده د رآيد اين حركت را ۱۰ بار تكرار كنيد

حركت سريع از يك سمت به سمت ديگر

نوزادتان را در حالي كه پاهايش دور شكم تان است در دامان تان بنشانيد پاهاي تان را درحالي كه به خوبي از كودم حمايت مي كنيد به سرعت به اطراف حركت دهيد و همزمان براي او شعر بخوانيد.

حركت به بالا و پايين

درحالي كه كودك را به صورت عمودي نگه داشته ايد او را بلند كرده و با يك پرش پايين بياوريد او را از زير بازوهايش بگيريد اجازه ندهيد وزنش روي پاهايش بيفتد .

اين فعاليت ها ، براي مغز پيام هاي حسي قوي اي در مورد وضعيت بدن در فضا چگونگي حركت چشم ها حين تغيير وضعيت ، عضلات مورد نياز براي نگه داشتن بدن در فضا و … بوجود مي آورد. همچنين اين فعاليت ها به صورت ويژه اي تحريك كننده گفتار هستند .

فقط آنچه را كه كاملا بلد هستيد انجام دهيد اگر احساس مي كنيد به طور كامل بر يك فعاليت تسلط نداريد و از نحوه احراي آن مطمئن نيستيد ابتدا با يك عروسك يا اسباب بازي تمرين كنيد .

اين فعاليت ها بايد فقط يك تا سه بار در روز انجام شوند .

 بيشتر بدانيم :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.