دندانپزشكي مادران باردار

۴۹ بازديد

دندانپزشكي به تنهايي استرس زيادي دارد ،براي مادران باردار اين استرس چند برابر ميشود.كلينيك دندانپزشكي جنت آباد يعني تاج دنتال  با دقت بهترين روش درمان را براي اين گروه انجام ميدهد تا هم درمان خوبي انجام گيرد و هم آسيبي به آنها وارد نشود.

دندانپزشكي و بارداري

امروزه اكثر زوجين از قبل تصميم به بارداري ميگيرند . قاعدتا  مشاوره هاي درماني لازم را قبل از بارداري انجام ميدهند، تا هم مادر و هم جنين اين دوره مهم را به سلامت بگذرانند. يكي از مشاوره هاي لازم قبل از اين دوران يك معاينه دقيق دندانپزشكي مي باشد.لطفا دندانپزشك خود  را در جريان تصميم خود بگذاريد تا يك معاينه خوب و كامل همراه با تجويز راديوگرافي هاي كامل برايتان انجام دهد.و تمام اقدامات درماني لازم را انجام دهد و توضيحات مراقبتي و بهداشتي را برايتان انجام دهد تا در اين دوران مهم  دغدغه دنداني نداشته باشيد.

چه خدمات دندانپزشكي را در دوران بارداري مي توان انجام داد؟

ترجيح ما اين است كه در اين دوران خدمات ساده مثل ترميم پوسيدگيها و جرمگيري را انجام دهيم و انجام درمانهاي پيچيده را بعد از  دوران بارداري انجام دهيم .اما اين را بايد بدانيم هنگامي كه مادر دچار درد دندان شده يا عفونتي در لثه دارد ناچار به انجام درمانهاي لازم هستيم .چون اين درد و عفونت حتما عوارض بدتري را براي شما و جنين به ارمغان مي اورد .البته با پيشرفت هاي كه در تكنولوژي دندانپزشكي صورت گرفته ميتوان خدمات لازم اورژانسي را به مادر داد .حتي در صورت نياز و صلاحديد پزشك ميتوان راديوگرافي هاي لازم را نيز انجام داد (با كمك محافظ هاي سربي كه به صورت تن پوش هستند بدون اينكه ضرري را متوجه مادر يا جنين بكنيم).بنابراين توصيه ميكنيم حتما اگر مشكلي در دندانهايتان در دوران بارداري بوجود آمد براي درمان به دندانپزشكي بارداري مراجعه كنيد و منتظر نشويد تا درمان را بعد از زايمان انجام دهيد.احتمال ايجاد دردهاي شديد در انتهاي دوران بارداري دور از انتظار نيست كه درمان آن مشكل تر ميشود. اما براي انجام خدمات دندانپزشكي زيبايي ( ونير دندان ، ايمپلنت دندان و...) بهتراست تا پايان دوره بارداري صبر كنيد.

 چگونگي رعايت بهداشت دهان ودندان در دوره بارداري؟

نكته بسيار مهم در اين دوران رعايت بهداشت خوب و دقيق شما مادران است. روش درست مسواك زدن وروش استفاده از نخ دندان را حتما از دندانپزشك خود بپرسيد.در دوران بارداري به دليل تغييرات هورموني مادر، لثه ها به شدت حساس ميشود و گاهي اوقات دچار خونريزي ميگردد و متورم مي شود. شما با رعايت بهداشت خوب ميتوانيد اين عوارض را به حداقل رسانده يا ازبين ببريد.البته گاها مادران اظهار ميكنند قادر به تحمل بو و طعم خمير دندان نيستند و دچار تهوع و استفراغ ميشوند.توصيه ما اين است كه از خمير دندان بدون بو استفاده كنيد يا حتي بدون خميردندان مسواك كنيد و هرگز مسواك را كنار نگذاريد كه عوارض آن بدتر است.استفاده از دهانشويه ها هم در اين دوران توصيه نميشود بهتر است از دهانشويه آب و نمك هم به خاطر عوارض آن استفاده نكنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.