ايا لمينت دندان هاي پوسيده امكان پذير است ؟

۴۳ بازديد

جهت آشنايي با لمينت دندان هاي پوسيده ، با كلينيك دندانپزشكي آرتمان تا انتهاي مقاله همراه باشيد.

لمينت دندان هاي پوسيده

كامپوزيت و لمينت دندان ها در بيماراني كه دندان هاي پوسيده دارند انجام نمي شود، بنابراين اگر متخصص شما انواع مختلف لمينت ها را به شما معرفي مي كند، مي توانيد مطمئن شويدكه دندان هاي شما دچار پوسيدگي نشده اند. همينطور، روكش هاي لمينت دندان ها مانع پوسيدگي دندان ها مي شود و به شما اجازه مي دهد كه در روز دو مرتبه با استفاده از خمير دندان مسواك بزنيد و دهان و دندان هاي خود را شست و شو دهيد

يكي ديگر از عوامل كاهش پوسيدگي دندان اين است كه لمينت ها در قسمت جلوي دهان واقع مي شوند و باعث شست و شوي راحت تر دهان و دندان شود. اما مي تواند بعد از لمينت، دندان پوسيده شود. اگر روكش شما تازه باشد، پوسيدگي به آساني پر مي شود. بهترين كار در مورد اين نوع از دندان ها راهنمايي از متخصص است، كه تمامي جوانب را سنجيده و راه مناسبي را پيش رو شما قرار مي دهد.

چگونه پس از لمينت دندان از پوسيدگي آن جلوگيري شود؟ 

لمينت دندان ها باعث پوسيدگي دندان نمي شود و به همين دليل تنها كاري كه پس از لمينت دندان انجام داد رعايت اصول بهداشتي است. دقت داشته باشيد در هنگام مسواك زدن، مسواك را به صورت ملايم بر روي دندان ها بكشيد؛ زيرا در غير اين صورت لمينت هاي دندان هايتان خراشيده مي شود. نخ دندان نيز مي تواند در اين زمينه كمك كننده باشد. مراجعه دوره اي به دندانپزشكي براي چكاب سلامتي دندان مي تواند تاحدي در جلوگيري از پوسيدگي دندان هاي به شما كمك كننده باشد..

بيشتر بدانيم : روكش هاي تمام سراميك

رابطه ي پوسيدگي دندان و لمينت

از آن جايي كه لمينت دندان به شكل مستقيم و غير مستقيم به دندان ها اتصال دارد و فضاي آزاد بين دندان ها به وجود نمي آورد ، احتمال پوسيدگي و جرابي دندان كم مي شود. به همين جهت متخصص معتقدند كه اگر پزشك اين كار را با دقت و ظرافت انجام دهد ديگر نياز به نگراني شما در مورد پوسيدگي دندان نمي باشد.

البته نكته اي كه بايد به آن دقت داشت اين مي باشد كه لمينت دندان هرگز مانع پوسيدگي دندان نمي شود و نبايد به اين جهت به لمينت دندان پرداخت. در واقع مي توان گفت كه لمينت دندان هيچ تاثير مثبت و يا منفي بر روي دندان هاي افراد نمي گذارد و براي اين كه از پوسيده شدن دندان هاي خود جلوگيري نمايد بايد به سلامت دهان و دندان خود اهميت فراوان دهيد.

بيشتر بدانيم : ارتودنسي كودكان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.