منظور از متخصص ترميم دندان چه كسي است و در چه مواردي؟

۴۱ بازديد

 موضوع ترميم دندان بسيار گسترده است در اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي جنت اباد سعي مي كنيم آن را به روشي ساده تعريف يا محدود كنيم. اين يك موضوع تخصصي است كه مربوط به بازسازي فرم و عملكرد دندان در بالاترين سطح است ، از درمان هاي ساده از طريق سفيد كردن دندان، لمينت دندان ، پرداخت و نصب پروتز دندان ، تا موارد بسيار پيچيده كمبود( ايمپلنت دندان) و تجزيه دندان.

تخصص ترميم دندان نياز به تخصصي در حدود چهار سال دارد كه پس از شش سال از فراگيري موضوع دندانپزشكي حاصل مي شود. مرمت كننده دندانپزشكي علاقمند به تشخيص همه موارد ساده و پيچيده است و قبل از تدوين برنامه يا برنامه درماني شامل تمام قسمتهاي دهان، همه موارد را از همه جهات براي شخص تحت درمان تجزيه و تحليل و بررسي مي كند .

اگر بخواهيم به حرفه متخصص ترميم دندان نزديك شويم، اين كار را شبيه حرفه مهندس و معمار يك ساختمان خاص مي دانيم. به اين معنا كه او به شكل نهايي و نتيجه نهايي اهميت مي دهد و عملكرد و فرم دندان را با بالاترين كيفيت بازيابي مي كند.

بيشتر بدانيم : دندانپزشكي بارداري

وظيفه يك متخصص ترميم دندان براي همه افراد جامع است، زيرا او در صدد تشخيص اين بيماري با تمام مشكلات و تمام جنبه هاي آن است و بهترين برنامه را براي يك راه حل جامع و يكپارچه ارائه مي دهد. دانستن اينكه گاهي اوقات متخصص ترميم دهان و دندان بيش از يك برنامه درماني براي ترميم دهان ارائه مي دهد و در پايان او مناسب ترين و بالاترين كيفيت را انتخاب مي كند و به يك متخصص ترميم دندان نياز دارد.

براي كار با دقت بسيار بالا، با استفاده از آخرين فن آوري موجود بهترين نتيجه را بگيريد. البته متخصص ترميم از همان ابتدا مراحل درماني را تا رسيدن به نتيجه مطلوب مطابق با طرحي كه تنظيم كرده است، با استفاده از موادي كه خودش هم مشخص مي كند، همراهي مي كند. اما علاوه بر اينكه به هر يك از متخصصان براي انجام نقش يا وظايف تعيين شده، دستور مي دهد قسمت زيادي از درمان را انجام دهد

بيشتر بدانيم: ارتودنسي بزرگسالان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.