زيبايي دندان

بهترين هاي جهان

زيبايي دندان

۴۰ بازديد

امروزه دندانپزشكان نه تنها به درمان و ترميم دندان توجه دارند؛ بلكه زيبايي دندان يكي از اهداف آنها به شمار مي رود. روش هاي ترميم و زيبايي دندان همگي با هدف طرح لبخند زيباست و هزينه آن به مواد، تجهيزات و دستمزد دندانپزشك و نوع درمان بستگي دارد.

زيبايي دندان با استفاده از كامپوزيت دندان

بعضي از درمان هاي زيبايي باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان مي شود. مثلاً پر كردن دندان با مواد سراميكي در مقايسه با آمالگام ظاهر بهتري به دندان داده و ميزان كمتري از ميناي دندان تراش داده مي شود. در دندانپزشكي زيبايي موادي به دندان اضافه يا از آن كم مي شود. بدين منظور در دنداپزشكي از اقدامات غير قابل بازگشت روي دندان ها  خودداري مي شود. در اين روش مواد همرنگ دندان بوسيله چسب مخصوص به سطح جلوي دندان چسبانده مي شود.

زيبايي دندان با استفاده از لمينت هاي سراميكي

لمينت دندان سراميكي، لايه هايي از سراميك هستند كه عيوبي از قبيل تغيير رنگ دندان را پوشانده و سبب زيبايي آن ها مي شوند. در استفاده از لمينت قسمتي از ميناي دندان بايد تراش داده شود. در واقع ونيرها لايه هاي بسيار نازكي هستند كه براي برطرف كردن ترك ها و شكستگي هاي دندان روي آنها قرار مي گيرند و سبب زيبا كردن ظاهر آنها مي شوند. ونيرها از جنس پرسلين يا رزين كامپوزيت هستند. رزين مايعي است كه مي تواند به جامدي سخت تبديل شود.

استفاده از پل هاي بين دنداني يا بريج

يكي از تكنيك هاي ديگر زيبايي و ترميم دندان، بريج ها هستند. در اين روش درمان روكش به شكل پل نصب مي شود تا موجب پيوستگي دندان ها شود. اين كار با كمك دو دندان كناري انجام مي شود. بريج ها تنها جنبه زيبايي ندارند. در مقايسه با ايمپلنت و ارتودنسي، از لحاظ اقتصادي مقرون بصرفه تر و اجمالي تر بوده و بدون ايمپلنت يا ارتودنسي مي توانند سبب بهبود وضعيت آنها شوند.

ايمپلنت ها

هر گاه به هر دليلي يكي از دندانها دچار مشكل شده و بيفتد، مشكل بزرگي در زيبايي دندان ها بوجود خواهد آمد. ايمپلنت ها در اين هنگام مي توانند اين مشكل را جبران كرده، فضاي خالي را پر نموده و ظاهر دهان را زيباتر كنند. البته لازم به ذكر است كه ايمپلنت دندان بيشتر در جهت بهبود و اصلاح مشكلات دنداني است؛ اما نقش آن در زيبايي نيز بي تأثير نيست.

بليجينگ يا سفيد كردن دندان ها

عوامل زيادي در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخيل هستند. دندان هاي سفيد نشانگر بهداشت و سلامتي دهان و دندان است. بليجينگ دندان راهكاري براي چند درجه سفيدتر كردن دندانها بوده و منجر به زيبايي دندان ها مي شود. در بليچينگ كه به منظور سفيد كردن دندانهاست لكه دندانها از بين مي رود. تغيير رنگ ميناي دندان كه به علل مختلفي همچون قهوه، چاي، سيگار، ارث و بالا رفتن سن نيز مي تواند اتفاق بيفتد با اين روش قابل درمان است. اين كار توسط ماده سفيد كننده انجام مي شود و هر جلسه 45 دقيقه تا يك ساعت طول مي كشد.

بيشتر بدانيم : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.