5 راز پنهان درباره ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين ها

۳۶ بازديد

در اين مقاله از دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران  به معرفي 7 نكته جالب درباره يكي از روش هاي ارتودنسي نامرئي يعني اينويزيلاين خواهيم پرداخت كه تا پيش از اين نمي‌دانستيد. خواندن اين مقاله براي كساني كه عاشق اين دستگاه ها هستند يا تمايل به استفاده از آن ها را دارند خالي از لطف نيست.

اينويزيلاين چيست؟

اينويزيلاين (Invisalign) نوعي ارتودنسي نامرئي است كه براي بسياري از بيماران جذابيت بالايي دارد. ظرافت و انعطاف پذيري اين دستگاه ارتودنسي، آن را به ويژه در ارتودنسي بزرگسالان جذابتر كرده است. برخي از بزرگسالان مي ترسند كه بريس ها باعث خجالت آنها شود بنابراين حاظر نمي شوند زير بار ارتودنسي ثابت با بريس بروند. در عوض بيشتر بزرگسالان معتقدند حتي اگر مشكلات شديد بايت و مال اكلوژن داشته باشند، اينويزيلاين‌هاي شفاف بهترين راه حل براي اصلاح مشكلات آنها است. اما غافل از اينكه اين دستگاه ها نميتوانند مشكلات شديد ارتودنسي دندان را درمان كنند و اگر اين بزرگسالان مايل به درمان مشكلات خود هستند، بايد حتما رو به ارتودنسي ثابت با بريس ها بياورند.

بيشتر بدانيد : ضروريات ارتودنسي

5 نكته درباره اينويزيلاين كه قبلا نمي دانستيد

۱. آن ها دندانها را از ريشه جابجا نميكنند!

مكانيزم اصلي دستگاه هاي ارتودنسي، جابجايي دندان ها به موقعيت مد نظر ما با اعمال فشار است. دستگاه هايي مانند بريس ها كه در گروه ارتودنسي ثابت هستند با اعمال ميزان مشخصي از نيرو به دندان، باعث شيفت و جابجايي آن مي شوند. اين فشار معمولا آنقدري زياد هست كه بتواند ريشه دندان را هم وادار به تغيير موقعيت كند.

۲. اين ارتودنسي نامرئي براي هر كسي مناسب نيست

اين دستگاه تنها براي موارد خفيف ارتودنسي خوب عمل مي كند، و براي اصلاح موارد پيچيده تر موثر نيست.

۳. اينويزيلاينها در دراز مدت كارآمد نيست

اين دستگاه در گروه ارتودنسي متحرك قرار دارد يعني بيمار ميتواند در مواقع نياز آن ها را به راحتي بردارد يا دوباره نصب كند. به خاطر متحرك بودن آن، موفقيت اينويزيلاين به شدت به انگيزه بيمار بستگي دارد.

۴- درصد موفقيت شما با ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين تنها ۵۹ درصد است!

يك مقاله تحقيقاتي كه در مجله بهداشت دهان و دندان BioMed منتشر شد ، نشان داد كه Invisalign تنها حدود ۵۹ درصد مؤثر است.

5. ارتودنسي نامرئي با اين دستگاه ممكن است دردناك تر از بريس باشد.

برخي از بيماران بر اين باورند كه Invisalign از بريس كمتر دردناك است، اگرچه يك مطالعه نشان داده است كه اين موضوع تنها در ابتداي درمان صحيح است. با گذشت زمان و استفاده از تعداد بيشتري اينويزيلاين، بيمار هم مراجعاتش به مطب بيشتر ميشود و هم با تعويض دستگاه ها شايد بيشتر اذيت شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان ارتوبلاگ www.orthoblog.ir

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.