7 تا از مزاياي ارتودنسي دندان براي كودكان

۲۸ بازديد

قبل از اينكه فوايد ارتودنسي دندان در بزرگسالان را بررسي كنيم ابتدا اجازه دهيد تا مزاياي ارتودنسي را ابتدا در كودكان، نوجوانان و جوانان بررسي كنيم. 8 تا از مهم ترين مزاياي اين درمان براي اين اقشار عبارتند از:

1. جلوگيري از كج درآمدن دندان ها در آينده

اين امر به تعيين پيش آگهي بهتر در خصوص نحوه شكل گيري دندان هاي دائمي كودكان كمك مي كند. يك درمان زودرس و اوليه ارتودنسي (مرحله اول ارتودنسي دو مرحله ايي) باعث مي شود دندان هاي دائمي به درستي تراز شوند و سلامت دهاني مناسبي را براي كودكان ايجاد كنيم

2. جلوگيري از بروز آسيب به الگوي رشد طبيعي فك

برخي از عادات مضر در كودكان وچك باعث مي شود كه الگوي طبيعي رشد فك به هم خورده و مشكلات ارتودنسي ايجاد شود. برخي از اين عادات مانند مكيدن انگشت شست يا  ريفلاكس بلع اشتباه مي توانند باعث شكل گيري معضلات رشد در فك ها شوند. براي جلوگيري از آسيب رسيدن به فك و دندان ها بايد ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام داد و از تعداد بيشتري فوايد ارتودنسي دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اكلوژن ها

از فوايد و مزاياي ارتودنسي دندان مي توان به برطرف كردن مشكلاتي از قبيل اوربايت، كراس بايت، و آندربايت اشاره كرد كه باعث درد و اختلال در عملكرد فك مي شود. درمان زودرس ارتودنسي باعث اصلاح رشد فك ها و اكستروژن زودرس دندان ها مي شود كه به حل زود هنگام اين مشكلات كمك مي كند.

4. كمك به هدايت رشد فك

انواع ارتودنسي دندان شامل ارتودنسي متحرك، نامرئي و ثابت رشد فك را درآمدن دندان هاي دائمي در حال جوانه زدن آن ها هدايت مي كند. از آنجا كه فك كودكان نرم است و به راحتي قابل تغيير وضعيت است، متخصص ارتودنسي كودكان به راحتي با ابزار مختلف رشد فكر ا هدايت كرده تا دندان هاي دائمي بدون دردسر از لثه بيرون بزنند.

5. به وسيع شدن كام دهان كمك مي كند

از ديگر فوايد ارتودنسي دندان كمك به وسيع كردن سقف دهان است. برخي از كودكان فك كوچكي دارند و اگر دندان هاي دائمي در بيايند به راحتي در همان ابتدا كج مي شوند. اما يك متخصص ارتودنسي خوب با كمك پالاتال اكسپندرها كاري مي كند كه سقف دهان وسيع شده و دندان ها به خوبي در بيايند.

6. كاهش خطر وارد شدن آسيب به دندان هاي دائمي بيرون آمده

مزاياي ارتودنسي دندان خطر آسيب رسيدن به دندان هاي بيرون زده را كاهش مي دهد. بريس ارتودنسي براي بچه ها و درمان هاي زودرس با تراز كردن صحيح دندان هاي بيرون زده، احتمال آسيب ديدن دندان ها را كاهش مي دهد.

7. هزينه ارتودنسي در آينده را كاهش مي دهد

ارتودنسي يكي از گرانقيمت ترين پروسه هاي دندانپزشكي است. اما اگر در سال هاي اوليه زندگي رو به اين درمان بياوريم هزينه ارتودنسي در آينده به شدت كاهش ميابد. بنابراين لازم است كه در كودكي حتما به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه شود.

رفرنس : http://www.orthodoctor.ir/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.