طلافروشي ها براي جلب اعتماد مشتريان خود چه كار كنند؟( بخش اول )

۱۲ بازديد

آيا در مورد نكاتي كه طلافروشان براي افزايش اعتماد در گالري طلا و جواهر  بايد بدانند اطلاعات كافي در اختيار داريد؟ شغل طلا و جواهر فروشي در واقع يكي از بازارهاي منحصر به‌فرد در كسب و كار و مشاغل آزاد است، كه هدف اصلي آن تأمين يك نياز اصلي يا فراهم آوردن آسايش در زندگي افراد نيست، بلكه فروش جواهرات بيش‌تر مبتني بر ترويج احساسات با استفاده از ارائه يك محصول خاص و لوكس به مردم است.

بنابراين در چنين بازاري، جلب رضايت و اعتماد مشتري، مهم‌ترين گام در جهت موفقيت براي صاحبان اين حرفه لوكس است. امروزه با توجه به گسترش صنعت طلا و جواهرسازي و فعاليت بسياري از كاسبان در اين حرفه و همچنين وجود سودجويان و كلاهبرداران بيش‌تر در اين حوزه با توجه به خاص بودن اين حرفه، باعث شده است كه بسياري از خريداران و مشتريان نتوانند براي خريد طلا  به‌راحتي به يك گالري يا مغازه اعتماد كنند.

نكاتي كه طلافروشان براي افزايش اعتماد در گالري طلافروشي بايد بدانند

براي افزايش اعتماد در گالري طلافروشي مخاطب هدف براي خود ايجاد كنيد

همان‌طور كه قبلاً گفته شد، مشاغل خاص مانند گالري‌هاي طلا و جواهرات با توجه به محصولي كه ارائه مي‌دهند، مشتريان مختلف و مخصوص به‌خود را دارند، كه با شناختن آن‌ها و سلايقشان مي‌توان در جهت كسب اعتماد و رضايت آن‌ها قدم برداشت. بنابراين در اين مرحله از افزايش اعتماد در گالري طلافروشي، بايد مخاطبان هدف خود و همچنين اهداف بازاريابي و آن‌چه كه مشتريان بالقوه شما را خاص مي‌كند، شناسايي نمود.

مشتريان خود را درگير كنيد

داشتن مشتري طولاني مدت چيزي بسيار فراتر از داشتن يك مشتري گذرا است. مشتريان دائمي پس از اعتماد به شما، خود را با روح تجارت شما مرتبط مي‌كنند و همين امر باعث مي‌شود مدام به سمت شما بازگردند. صاحبان اين مشاغل، حتماً بايد سعي كنند

ارتباط خود را با آن‌ها تشديد نمايند

به‌طور مكرر براي آن‌ها ايميل ارسال كنيد

آن‌ها را در پست‌هاي خود در شبكه‌هاي مجازي و اجتماعي درگير كنند

تصاوير مجموعه طلا و جواهرات جديد خود را از طريق وب سايت، رسانه‌هاي اجتماعي، واتساپ و…، براي آن‌ها ارسال كنيد.

سعي كنيد برند شما را تجربه كنند

براي تبديل مشتريان بالقوه به مشتري‌هاي بلند مدت، بايد به مشترياني كه براي خريد به يك مراجعه مي‌كند، اجازه داد تا طلا يا جواهرات مورد نظر خود را تجربه كند. اين كار به مشتريان احساس شفافيت و اعتماد در مورد محصول مورد نظر را مي‌دهد، كه عامل بسيار بزرگي در ايجاد و افزايش اعتماد در گالري طلافروشي خواهد بود.

رابطه بين محصولات و مشتريان خود را حس كنيد

خريد طلا و جواهرات در بيش‌تر اوقات براي بروز احساسات و عواطف آدمي است. بنابراين، درك هدف مشتري در اين حرفه بسيار مهم است، پس بايد به دقت به و خيلي دقيق به صحبت‌ها و خواسته‌هاي آن‌ها گوش داده و توجه نمود.

در واقع با اين كار فروشنده مي‌تواند احساس راحتي خيال و اعتماد را به مشتري خود دهد و نشان دهد كه نظر آن‌ها حائز اهميت است. البته بايد به‌ياد داشت كه بين قانع كردن و اجبار به خريد توسط فروشنده، مرز بسيار نازكي وجود دارد كه بايد به آن توجه شود. اين كار قطعاً موجب جلب اعتماد آن‌ها شده و باعث مي‌شود كه مشتريان به غير از مغازه شما به جايي ديگر نروند.

بيشتر بخوانيد :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.