عمل‌هاي لاغري جديد چگونه انجام مي شوند؟

۲۲ بازديد

حتماً با افرادي برخورد كرده‌ايد كه سال‌ها است در حال گرفتن رژيم‌هاي غذايي گوناگون هستند، اما تغيير چنداني در وضعيت آن‌ها مشاهده نمي‌شود. منظور ما به‌ويژه آن دسته از كساني است كه اضافه‌وزن قابل‌توجهي دارند، اما علي‌رغم كوشش‌هاي بسيار براي كاهش وزن، به نظر مي‌رسد كه در اين راه ناكام مانده‌اند.يك‌راه حل بسيار مناسب براي چنين افرادي، استفاده از عمل‌هاي جراحي لاغري است.

عمل جراحي لاغري، يك‌راه اصولي براي درمان چاقي به شمار مي‌آيد و درواقع با ايجاد تغيير در شيوه گوارش غذا و كاهش ميزان جذب مواد غذايي و كنترل دقيق ميزان كالري دريافتي فرد با كاهش حجم معده او، باعث كاهش وزن قابل‌توجه و بدون بازگشت خواهد شد كه نتيجه آن بازگرداندن سلامتي به افراد و جلوگيري از بروز بيماري‌هاي مرتبط با چاقي است.انواع عمل‌هاي لاغري جديد شامل: روش اسليو معده ، باي پس معده، بالون معده و قرار دادن حلقه قابل تنظيم در معده مي‌باشد؛ كه در ادامه به بررسي بيشتر اين روش‌ها مي‌پردازيم.

اسليو معده

يك عمل هاي لاغري جديداين متد، يك شيوه قابل‌اعتماد براي كاهش وزن به ميزان قابل‌توجه است. در اين روش با كمك متدهاي جراحي حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده را از بدن خارج مي‌كنند، درنتيجه حجم معده به مقدار زيادي كم شده و فرد بعد از خوردن مقدار كمي غذا احساس سيري مي‌كند؛ به‌اين‌ترتيب در عرض چند ماه شاهد كاهش وزن زيادي خواهد بود.افراد با شاخص توده بدني بسيار بالا، يعني بيش از ۴۰ و يا كساني كه بيش از ۴۵ كيلوگرم اضافه‌وزن دارند و نيز افرادي كه مدت‌ها است كه رژيم‌هاي لاغري را دنبال كرده‌اند اما نتيجه‌اي نگرفته‌اند، كانديد انجام اين شيوه درماني هستند.

باي پس معده

پيش‌تر گفتيم كه روش‌هاي جراحي لاغري بر دوپايه استوار هستند كه شامل كاهش حجم معده و كاهش جذب مواد غذايي است؛ روش باي پس معده، هر دو نتيجه را باهم خواهد داشت؛ يعني با انجام اين متد هم‌حجم معده بيمار به مقدار قابل‌توجهي كاهش پيدا مي‌كند، درنتيجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودي احساس سيري كرده و پرخوري نمي‌كند و هم ميزان جذب مواد غذايي توسط روده كاهش مي‌يابد.در اين روش، ابتدا با استفاده از متدهاي جراحي، بخشي از معده برداشته مي‌شود و سپس قسمتي از روده به ادامه معده متصل خواهد شد.

بيشتر بخوانيد :

حلقه گذاشتن در معده يا باندينگ معده

در اين شيوه، با قرار دادن يك حلقه سيليكوني قابل تنظيم، در بخش ابتدايي معده، حجم معده براي دريافت مواد غذايي كاهش پيدا مي‌كند، عمر اين روش دو سال است يعني به فرد دو سال مهلت داده مي‌شود تا عادات تغذيه‌اي خود را كنترل كند.مزيت اين روش نسبت به ساير روش‌هاي جراحي لاغري، اين است كه بخشي از معده برداشته نمي‌شود و كمترين دست‌كاري را بر روي دستگاه گوارش داريم؛

بالون گذاشتن در معده

در اين روش يك كيسه از جنس سيليكون، به نام بالون كه از محلول نمكي سالين پرشده است، با روش‌هاي جراحي در داخل معده افراد قرار مي‌گيرد. به‌اين‌ترتيب بخش زيادي از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سيري خواهند كرد.عمر اين متد در حدود ۶ ماه است و براي آن دسته از بيماراني كاربرد دارد كه مبتلابه چاقي بيش‌ازحد هستند و بدن آن‌ها به رژيم‌هاي لاغري پاسخ نمي‌دهد و يا ازنظر رواني قادر به پايبندي به اين رژيم‌ها نيستند.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.