نكاتي كه بايد بعد از ارتودنسي نامرئي رعايت كنيد

۲۶ بازديد

بعد از ارتودنسي ثابت و نامرئي و … شما بايد براي مدت زيادي از نگهدارنده ها استفاده كنيد. شايد لازم باشد سالها نگهدارنده داشته باشيد. در ادامه با چند روش نگهداري و مراقبت از نگهدارنده ها بعد از ارتودنسي نامرئي اشاره خواهيم كرد.

مسواك بزنيد

هر دو طرف نگهدارنده قابل جابجايي خود را با مسواك نرم هر روز مسواك بزنيد. هر هفته ، با خيساندن آنها در محلول تميز كردن نگهدارنده ، به تميز تر شدن و ضدعفوني شدن آن ها كمك كنيد.

مراقبت از نگهدارنده هاي ثابت را جدي بگيريد

مهمترين نكته بعد از ارتودنسي نامرئي تميز كردن منظم نگهدارنده ها است. براي نگهدارنده هاي ثابت ارتودنسي، دو بار در روز سيم ريتينر خود را خوب مسواك بزنيد و يك بار در روز نخ دندان بزنيد چراكه ريتينر ثابت ارتودنسي به راحتي مي تواند ذرات مواد غذايي را به دام بيندازد ، بنابراين تميز كردن آن براي جلوگيري از پوسيدگي دندان يا پيشگيري از بيماري لثه ضروري است. مراقبت از نگهدارنده ها به اين معني است كه شما هزينه ارتودنسي را كاهش ميدهيد و اگر جنين نشود به خاطر تعويض دستگاه ها و تكرار دوباره ارتودنسي قيمت ارتودنسي دندان براي شما بيشتر هم خواهد شد.

به صورت اصولي از نگهدارنده هاي متحرك محافظت كنيد

ريتينرهاي متحرك همانگونه كه از نامشان بر ميآيد قابليت جابجايي دارند. يعني هر زمان كه بخواهيد چيزي بخوريد يا بياشاميد ميتوانيد آن ها را برداريد. زماني كه آن ها در داخل دهان شما نيستند حتما حواستان باشد كه آن ها را گم نكنيد يا زير پا نگذاريد و يا حتي مانع از رسيدن حرارت و گرما به آن ها شويد.

مراقبت تحرك و جنب و جوش خودتان باشيد

نگهدارنده خود را هنگام بازي يا داشتن فعاليت ورزشي برداريد و بعد از بازي آن را دوباره استفاده كنيد. سعي كنيد براي اين موقعيت ها كه احتمال وارد شدن ضربه به دندان و ريتينر وجود دارد از محافظ دهان يا ماوس گاردها استفاده كنيد.

سرخود اقدام به دست كاري يا تنظيم ريتينر نكنيد

هرگز سعي نكنيد خودتان به تنهايي نگهدارنده ها را مخصوصا پس از ارتودنسي نامرئي تنظيم كنيد. اگر فكر مي كنيد نگهدارنده شما نياز به تنظيم دارد، ابتدا آن را نزد متخصص ارتودنسي خود ببريد تا او اينكار را به درستي و اصولي براي شما انجام دهد.

تا هر وقت متخصصص به شما گفت از نگهدارنده استفاده كنيد

خود دستگاه هاي ارتودنسي نامرئي مانند اينويزيلاين ها و ساير پلاك هاي شفاف ارتودنسي به بهبود طرح لبخند شما كمك ميكنند. بعد از برداشته شدن اين دستگاه ها ممكن است دندان ها به حالت سابق برگردند يا دوباره كج شوند. براي همين استفاده از نگهدارنده ها بسيار مهم است. دقيقا مانند زماني كه اينويزيلاين داشتيد و با تعهد از آن ها استفاده ميكرديد، براي نگهدارنده ها نيز بايد تعهد داشته باشيد جهت حفظ موقعيت صاف شده دندان ها از ريتينرها استفاده كنيد. به عبارتي حتما و حتما تا هر زمان كه متخصص ارتودنسي بخواهد شما بايد از ريتينرها استفاده كنيد و سر خود استفاده از آن ها را پايان ندهيد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.