ترموستات هيونداي و كيا

بهترين هاي جهان

ترموستات هيونداي و كيا

۲۳ بازديد

ترموستات يكي از اصلي ترين و مهم ترين قطعات داخلي موتور خودرو است كه نبود و يا خرابي آن مي‌تواند منجر به بروز مشكلات فرآواني براي خودرو شما شود. اين قطعه در موتور وظيفه قطع و وصل كردن جريان آب به سمت رادياتور را به عهده دارد و باعث مي‌شود از جوش آوردن خودرو جلوگيري شود. در ادامه مي‌خواهيم در مورد ترموستات كيا و هيونداي با هم بيشتر صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

ترموستات چيست و چه تاثيري دارد

ترموستات اتومبيل جريان مايع خنك كننده  و گذرنده از موتور و رادياتور ماشين را تنظيم مي كند و يك جزء اصلي و مهم در عملكرد موتور وسيله نقليه شما است. ممكن است بارها به عللي اين عبارت را بشنويد “ترموستات ماشين باز يا بسته مانده است”. هنگامي كه موتور براي مدتي فعاليت طبيعي و بدون فشار خود را طي ميكند دمايش چندان بالا نيست بنابراين ترموستات بسته است. به اين معني كه جريان مايع خنك كننده به سمت رادياتور بسته است.

اما هنگامي كه موتور در حال كار است و به دماي كار خاصي رسيده، يك سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن مي شود و اجازه مي دهد تا مايع خنك كننده مستقيما به موتور نرود و در عوض، جريان اين مايع به داخل رادياتور برود. مايع پس از خنك شدن از طريق رادياتور دوباره به موتور ميرود. كم كم آب خنك شده و دوباره زماني كه به دماي متعادل رسيد ترموستات ماشين بسته ميشود و آب مستقيما به موتور منتقل ميابد.

اين جريان ثابت همان چيزي است كه باعث مي شود موتور خودرو شما در دماي مطلوب باقي مانده و كار كند.

چه زماني بايد ترموستات را تعويض كنيم؟

اگر با موارد زير روبرو هستيد احتمال اين ميرود كه ترموستات شما خراب شده يا آسيب ديده است. اين علائم شايعترين نشانه هاي خرابي ترموستات و لزوم تعمير يا خريد ترموستات مخصوا ترموستات آب هيونداي و كيا موتورز جديد است.

  • تغييرات دمايي نامنظم : نوسانات دماي نامنظم موتور همچنين مي تواند باعث ايجاد كاهش و يا افزايش شديد دما شود كه در نهايت منجر به عملكرد ضعيف موتور مي شود. در اين حالت ممكن است دما در يك نقطه پايين باشد و كم كم زياد شده و به صورت غيرطبيعي بالا برود.
  • افزايش دماي موتور : اولين و به طور بالقوه نگران كننده ترين علامت خرابي ترموستات ماشين، افزايش دماي آب طي 15 دقيقه ابتداي روشن بودن موتور است. اين علامت اغلب اولين نشانه عدم عملكرد صحيح ترموستات است.
  • نشت مايع خنك كننده در اطراف ترموستات : نشانه ديگر خرابي ترموستات ماشين ممكن است نشت خنك كننده باشد. اين مشكل زماني رخ ميدهد كه ترموستات آب اجازه جريان يافتن مايع خنك كننده در حالت بسته را نميدهد اين امر (نشتي) در مكانهاي مختلفي قابل توجه است، اما بيشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

از كجا ترموستات بخريم

اگر ماشين شما يكي از محصولات كمپاني هاي مشهور كيا و هيونداي است ميتوانيد نه تنها ترموستات جديد خود را، بلكه تمام قطعات كيا و لوزام يدكي هيونداي را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو خريداري كنيد.

تعويض ترموستات يك تعمير نسبتاً ارزان براي وسيله نقليه شما است و از آسيب ديدن احتمالي موتور در اثر گرماي بيش از حد جلوگيري مي كند. اگر هر يك از علائم فوق براي شما آشنا به نظر مي رسد، ممكن است زمان آن رسيده باشد كه يك مكانيك متخصص را به خدمت بگيريد تا مشكل احتمالي را تشخيص داده و احتمالا اقدام به خريد ترموستات ماشين و تعويض آن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.