دندانپزشكي بارداري

بهترين هاي جهان

دندانپزشكي بارداري

۲۰ بازديد

دندانپزشكي در دوران بارداري يكي از مهمترين كار هايي است كه حتما هر چند وقت يكبار بايد انجام شود، چرا كه اختلالات هورموني در دوران بارداري بسيار زياد مي‌شوند و ممكن است هر ايراد و اشكالي در بدن مادر رخ دهد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به صورت تخصصي راجع به استفاده دهانشويه در دوران بارداري و كشيدن دندان در اين مدت صحبت كنيم.

كشيدن دندان بارداري

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشويه در بارداري

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم. باكتري هاي فعال در جريان عفونت هاي لثه مي توانند در هنگام ورود به جريان خون در خانم هاي باردار، عوارض خاصي در بارداري ايجاد كنند و شما مي توانيد با شستشوي منظم دهانشويه ، اين خطر را كاهش دهيد.

محلول هاي شوينده دهاني مي توانند با كاهش ميزان پلاك و باكتري هاي محبوس در دهان، از بيماري هاي لثه مانند التهاب لثه يا عفونت آن جلوگيري كنند.

دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.

چند نكته و سخن آخر

دهان شويه هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه مي تواند به جلوگيري از رشد پلاك در دندان و زير لثه كمك كند. اين دهانشويه ها مي توانند با جلوگيري از تشكيل پلاك دندان شما را از بيماري هاي لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامين كنند.

به طور كلي دهانشويه براي سلامت دهان و دندان بسيار مفيد است اما شما به عنوان يك مادر براي استفاده از دهانشويه در دوران بارداري وظبفه داريد تا براي سلامت خودتان و جنين در شكمتان يكسري نكات بسيار مهم را رعايت كنيد و حتما با پزشك خود در اين زمينه مشورت بگيريد. اميدواريم كه از اين مطلب استفاده كافي را كرده باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.