واترپمپ آوانته

بهترين هاي جهان

واترپمپ آوانته

۲۲ بازديد

واترپمپ يكي از مهمترين اجزاي داخلي موتور خودرو است و وظيفه اش جريانسازي آب در داخل موتور است تا در روز هاي گرم تابستان مانع جوش آوردن خودرو شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا علاوه بر اينكه شما را بيشتر با واترپمپ آشنا كنيم، اطلاعات مفيد و كاربردي نيز راجع به واترپمپ هيونداي آوانته در اختيارتان قرار دهيم.

واترپمپ وظيفه اش چيست و چه كار مي‌كند

هنگامي كه واترپمپ به درستي كار كند، ماشين شما دماي عملياتي مطلوبي دارد و آن را حفظ مي كند و به طور كلي حال و روز ماشين شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود يا شروع به فرسودگي كند، ميتواند منجر به خرابي كامل موتور شود. به خاطر اهميت اين موضوع، ما در اين مقاله به  علائم هشداردهنده خرابي واترپمپ ميپردازيم و از آنجا كه ما محصولات و لوازم يدكي هيونداي و قطعات كيا را به مشتريان خودمان ارائه ميدهيم تاكيد اصلي ما روي محصولات كيا و هيونداي است. اين مقاله به صورت اختصاصي به واترپمپ آوانته كه يكي از مهمترين قطعات هيونداي است ميپردازد اما خواندن مقاله براي همه كساني كه ماشين دارند توصيه ميشود.

همچنين راجع به روغن گيربكس هيونداي و كيا نيز بيشتر بدانيد.

علائم خرابي واترپمپ

از جمله دلايل و نشانه هاي خرابي واترپمپ مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نشت مايع خنك كننده در قسمت جلوي اتومبيل: واترپمپ از واشر و مهر و موم هاي متعددي تشكيل شده است كه مايع خنك كننده را در خود نگه مي دارد. اين قطعه از ماشين اطمينان حاصل مي كند كه جريان مداوم مايع خنك كننده از رادياتور به موتور منتقل مي شود. بعد از گذشت مدت زماني اين واشرها و مهر و موم ها كاملاً فرسوده و خشك شدن و ترك مي زنند يا به طور كلي مي شكنند. هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، مايع خنك كننده از پمپ آب نشت مي كند و به زمين مي ريزد. اين اتفاق به طور معمول در قسمت جلوي اتومبيل شما و در مركز محل استقرار موتور است.
  •  بلند شدن بخار از رادياتور
  •  گرم شدن بيش از حد موتور ماشين
  • شل شدن پولي واترپمپ و صدا دادن آن: هر از گاهي ممكن است صدايي بلند و به صورت مكرر از ماشين شما شنيده شود كه  اين صدا از جلو موتور معمولا به گوش ميرسد. اين موضوع به طور معمول با شل شدن پولي پمپ آب ايجاد ميشود. اگر متوجه شديد كه صداي بلنديي از قسمت جلوي موتور شما به گوش ميرسد كه با افزايش سرعت ماشين، شدت آن افزايش مي يابد، در اسرع وقت با يك مكانيك تماس بگيريد تا وسيله نقليه شما را چك كند.

سخن آخر

اگر ماشين شما جزء محصولات كمپاني هاي كيا و هيونداي است ميتوانيد جهت تامين قطعات هيونداي و لوازم يدكي كيا به فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو مراجعه كنيد. ما تمام لوزام يدكي اين خودروها را با ضمانت و تاييد كيفيت در اختيار شما قرار خواهيم داد. چنانچه قصد تعويض واترپمپ آوانته را داريد نيز ميتوانيد با ما تماس بگيريد تا مرغوبترين و توصيه شده ترين آن را به شما ارائه دهيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.