كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري

۲۲ بازديد

اگر با ما همراه بوده باشيد، در مقالات پيشين نيز اشاره كرديم كه خانم در دوران بارداري ممكن است بسيار دچار اختلالات هورموني شوند. اين اختلالات هورموني مي‌توانند به راحتي بر روي سلامت آنها تاثيرات مخرب بگذارد. از جمله اين تاثيرات مي‌توان به مشكلاتي كه براي سلامت دهان و دندان آنها پيش مي‌آيد اشاره كرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري و كشيدن دندان در اين بازه زماني صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

عصب كشي و بليچينگ در بارداري

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

سفيد كردن دندان‌ها در حين بارداري قابل انجام است، اما در دندانپزشكي بارداري

 توصيه مي‌شود كه تنها كارهاي ضروري دنداني در اين دوران انجام شود و انجام كارهاي زيبايي را به بعد از زايمان موكول كنيد.

دهانشويه در دوران بارداري

به طور كلي دهانشويه يك محلول بسيار مفيد براي دندان هاي شما است و ما مي‌خواهيم چند مورد از اصلي ترين فوايد آن را براي شما بازگو كنيم.

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  7. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

با تمام اين تعاريف بايد بدانيم كه آيا استفاده از اين محلول در دوران بارداري بي ضرر است يا خير.

چند نكته و سخن آخر

بارداري، شرايطي است كه بسيار حساس است و ممكن است اتفاقات بسياري در دوران بارداري براي مادر و جنين رخ دهد. براي استفاده از هر تركيب شيميايي به خصوص دهانشويه در دوران بارداري و يا انجام هر فعاليت پزشكي در اين دوره شما وظيفه داريد تا پزشك خود را از باردار بودن خود مطلع كنيد.

مشاوره با پزشك و يا يك مشاور متخصص در اين زمينه مي‌تواند بسيار براي سلامت شما تاثير گذار باشد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.