دندانپزشك بارداري

بهترين هاي جهان

دندانپزشك بارداري

۲۳ بازديد

همه ما مي‌دانيم كه هر كسي ممكن است در دوران بارداري دچار مشكلات بسياري شود چرا كه اختلالات هورموني بر روي بدن تاثيرات بسياري مي‌گذارد. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم تا در مورد كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در دوران بارداري صحبت كنيم.

مراجعه به دندانپزشكي در بارداري

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

براي استفاده صحيح از اين محلول ها نكات زير را دنبال كنيد:

  • دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.
  • بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.
  • بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  • از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد

سخن آخر و چند نكته

براي استفاده حداكثري از دهانشويه ها سعي كنيد به چند نكته زير توجه كنيد:

  1. در صورت لزوم دهانشويه را رقيق كنيد
  2. به اندازه كافي دهان خود را شستشو دهيد
  3. دهانشويه جايگزين مسواك و خمير دندان نسيست

به طور كلي براي اينكه با خيال راحت بتوانيد از دهانشويه در دوران بارداري استفاده كنيد، بهترين كار اين است كه با يك مشاور متخصص در اين زمينه و يا با پزشك خود موضوع را در ميان بگذاريد و از او مشورت بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.