بريج يا ايمپلنت دنداني

بهترين هاي جهان

بريج يا ايمپلنت دنداني

۲۷ بازديد

دندان يكي از مهمترين اعضاي صورت است كه تاثير بسزايي در زيبايي هر شخص دارد. متاسفانه افراد زيادي وجود دارند كه به روش هاي مختلفي يك يا چند تا از دندان هاي خود را از دست داده اند. امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي روش هايي براي جايگزيني دنداني كه به هر روشي از دست رفته است وجود دارد كه از جمله آنها مي‌توان به بريج دنداني و يا ايمپلنت اشاره كرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو روش آشنا كنيم و به شما بگوييم كه كدام يك براي شما مناسب تر است. با ما همراه باشيد.

بريج يا ايمپلنت

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

  • آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند
  • به جلوگيري از تحليل استخوان كمك زيادي مي كنند
  • عملكرد دندان ها را انجام مي دهند
  • ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند
  • ماندگاري بسيار طولاني دارند
  • به متفارن ماندن صورت كمك مي كنند
  • از كج شدن دندانهاي ديگر جلوگيري مي شود

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود.

همچنين راجع به جرمگيري دندان بيشتر بدانيد.

همانطور كه از نام آن پيداست، يك پل دندانپزشكي شكاف و فاصله اي كه بين دو دندان وجود دارد را ميبندد و به مانند پلي بين دو دندان عمل ميكند. به دليل اينكه اين دندان هاي مصنوعي نوعي رابط بين دنداني و پر كننده جاي خالي هستند به آن ها بريج ميگويند. (بريج در انگليسي يعني پل به همين دليل ما در فارسي به آن ها پل هاي دنداني هم ميگوييم.)

بريج دنداني شامل يك يا چند دندان مصنوعي است كه به هم متصل شده و در جاي خالي دنداني كه ديگر وجود ندارد قرار ميگيرد. پل ها معمولا به دندان هاي مجاور متصل ميشوند (از پشت) يا اينكه بر روي ايمپلنت ها دنداني سوار مي شوند.

راجع به پيوند استخوان دندان نيز بيشتر بدانيد.

عوارض ايمپلنت

زماني كه در حال تحقيق، جستجو يا سبك و سنگين كردن چيزي هستيم بايد به جز مزاياي آن، درباره معايب، نكات منفي و عوارضش نيز اطلاعاتي در اختيار داشته باشيم. بنابراين بياييد در كنار مزاياي ايمپلنت دندان، به معرفي برخي از معايب آن نيز اشاره اي داشته باشيم. ما در اين بخش به 6 تا از معايب ايمپلنت دندان پرداخته ايم كه خواندن آن ها خالي از لطف نخواهد بود.

  1. ممكن است با خطرات جراحي روبرو شويد
  2. كاشت ايمپلنت دندان براي هر شخصي مناسب نيست
  3. فرآيند ايمپلنت گذاري كامل يك فرآيند زمانبر و طولاني است
  4. در موارد نادر احتمال شكست ايمپلنت وجود دارد
  5. هزينه ايمپلنت دندان زياد است
  6. پروتزهاي ايمپلنت نياز به جايگزيني دارند

سخن آخر

با تمامي اين تفاصيل تصميم نهايي به عهده شما است كه آيا مي‌خواهيد جاي خالي دندان خود را با ايمپلنت پر كنيد و يا با بريج دنداني اما، براي اينكه از تصميمي كه مي‌گيريد مطمئن باشيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد و يا از مقالات معتبري كه در اينترنت راجع به اين موضوع وجود دارند استفاده كنيد. براي همين مي‌خواهيم به شما وبسايت خوب تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه مقالات بسيار ارزشمند و علمي را در اين زمينه دراختيارتان قرار مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.