ارتباط دندانپزشكي و بارداري

۲۴ بازديد

همانطور كه مي‌دانيد خانم ها در دوران بارداري بايد از انجام دادن بسياري از كار ها دوري كنند چرا كه سلامت خودشان و جنينشان به خطر مي‌افتد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد يكسري مسائل دندانپزشكي كه ممكن است در دوران بارداريط به سراغ مادران بيايد صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و خطرات احتمال آن در دوران بارداري

بدن زن در دوران بارداري داراي نوسانات هورموني متعددي است و همين امر ممكن است در سلامت دهان و دندان فرد اختلال ايجاد كند. كشيدن دندان در بارداري نيز مي‌تواند در دوران بارداري بسيار آزاردهنده باشد.

 به طور كلي در زمان بارداري تنها بايد اقدامات اورژانسي انجام شود. انجام هر گونه درمان ترميمي و زيبايي جايز نيست و بهتر است كه بعد از زايمان موكول شود. با اين حال به گفته متخصصان “كشيدن دندان مي  تواند در اغلب شرايط يه مورد اورژانسي باشد و در صورتي كه جان و سلامت ما را تهديد كند حتما بايد دندان كشيده شود. اگر نياز باشد كه دندان كشيده شود، در حالتي ايمن انجام مي شود و هيچ خطري براي مادر باردار و جنين نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است كه كشيدن دندان به بعد از حاملگي موكول شود.”

استفاده از دهانشويه و خطرات آن در بارداري

هرچند كه توصيه مي شود در دوران بارداري بهداشت دهان و دندان بيشتر از هميشه رعايت شود اما در خصوص استفاده از دهانشويه ها نظرات متفاوتي وجود دارد و احتمالاً هنوز برخي خانم هاي باردار برايشان سوال باشد كه آيا مي‌توانند در طول بارداري براي رعايت هرچه بيشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشويه استفاده كنند؟ ما در اين مقاله به پاسخ اين سوال خواهيم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشكي بارداري را در اين خصوص جويا مي شويم.

ديدگاه دندانپزشكان در مورد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري متفاوت است زيرا اكثر مارك هاي دهانشويه در بازار و داروخانه ها حاوي الكل هستند و الكل هرچقدر هم كم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداري مي تواند مشكلات سلامتي براي نوزاد ايجاد كند ، به همين دليل پزشكان با استفاده از دهانشويه هاي حاوي الكل در دوران بارداري مخالف هستند.

سخن آخر

در مورد كشيدن دندان نيز بايد بگوييم كه دندانپزشك مجرب مي‌داند چگونه در صورت نياز بايد دندان يك مادر را بكشد. مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي عالي و يا يك متخصص مجرب بهترين كاري است كه چه در دوران بارداري چه تحت هر شرايط ديگري مي‌توانيد انجام دهيد. به طور كلي دوران بارداري دوراني است كه بايد براي انجام هر كاري اطلاعات كافي را داشته باشيد. بهترين كار اين است كه مقالات مختلف را در اينترنت مطالعه كنيد و باز هم مي‌گوييم كه براي انجام هر كاري با يك پزشك و يا يك مشاور متخصص در آن زمينه صحبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.