همه چيز را راجع به هزينه لمينت دندان بدانيد

۲۲ بازديد

لمينت يكي از پرطرفدار ترين روش هاي ترميم و زيبا سازي دندان و طرح لبخند است. امروز مي‌خواهيم در اين مقاله راجع به هزينه هاي مرتبط با لمينت دندان بيشتر با هم صحبت كنيم. پيش از اين مقالات متعددي را درمورد كامپوزيت نيز در اختيار شما قرار داديم. با ما همراه باشيد تا بيشتر راجع به لمينت دندان بدانيد.

هزينه لمينت 1400

لمينت دندان نوعي ونير دندانپزشكي (لايه هاي نازك هم رنگ دندان) است كه براي پوشاندن يا اصلاح مشكلات ظاهري دندان ها و زيباسازي طرح لبخند به سطح جلوي دندان ها متصل مي شود. چيزي كه در اين مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتي درباره قيمت لمينت دندان در سال 1400 به عنوان يك روش عالي براي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان ها است. در اين مقاله سعي شده كه به صورت كامل نحوه محاسبه هزينه ها و دليل بالا بودن آن ها را توضيح دهيم.

هزينه لمينت موقت

در جلسه اول دندان هاي شما بررسي مي شود و بخشي از ميناي دندان جهت قرار گرفتن لمينت روي دندان تراشيده مي شود. پس از تراشيدن دندان، از آن قالب گرفته مي شود و بر اساس آن قالب يك لمينت دندان موقت براي شما ساخته مي شود. سپس قالب را به لابراتوار مي فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمينت دندان نهايي ساخته شود.

از آنجا كه براي توليد لمينت موقت مواد بكار مي رود، بايد هزينه اين مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. يعني به جز هزينه اي كه براي لمينت دائمي پرداخت مي كنيد بايد يك هزينه جدا در حدود 1 ميليون تومان هم بابت لمينت موقت پرداخت كنيد.

علت بالا بودن هزينه لمينت سراميكي

در نگاه اول شايد با خودتان بگوييد كه هزينه اي كه براي داشتن لمينت پرداخت مي كنيد زياد است. اما واقعيت اين است كه بيشتر هزينه صرف مواد بكار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد كمي از هزينه هاي به حساب كلينيك ها مي رود و اغلب قيمت لمينت دندان در سال 1400 براي لابراتوار است.

اغلب مواد بكار رفته وارداتي هستند و به دليل نوسانات ارزي و اوضاع اقتصادي كشور هزينه زيادي روي دست كلينيك يا لابرتوار ميگذارند به همين دليل اينطور به نظر ميرسد كه هزينه ها بيشتر است.

اگر از افرادي كه دور و بر شما طي چند سال گذشته لمينت كرده اند سوال بپرسيد كه هزينه نهايي اصلاح طرح لبخندتان با لمينت چقدر شده قطعا اينطور مي گويند به ازاي مثلا 4 لمينت دندان 3 ميليون تومان داده اند اما اكنون با همين ميزان پول تنها 1 دندان لمينت مي شود. اين كاملا نوساات ارزي و اضاع تورم كشور را توجه مي كند.

سخن آخر

با مطالعه اين مطلب اطلاعاتي را راجع به هزينه لمينت دندان در سال 1400 به دست آورديد ولي آيا همين موارد براي تصميم گيري كافي است؟ قطعا نه. شما بايد حتما قبل از تصميم نهايي با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد تا بهترين راه را در مقابل شما قرار دهد تا هيچوقت موجب پشيماني نشود. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.