احتمال برگشت ارتودنسي وطول درمان آن

۲۴ بازديد

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با احتمال برگشت درمان ارتودنسي و طول درمان آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اين زمينه و هزينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با در ادامه اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را درباره ارتودنسي بدانيد.

برگشت درمان ارتودنسي

بله در برخي شرايط و به البته به احتمال كم، امكان برگشت درمان ارتودنسي پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زماني كه بيمار به تمام توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا دست كم مهمترين دستورالعمل هاي او عمل نكند ممكن است در دارزمدت با نامنظمي دندان مواجه شود. البته حتي در اين صورت هم دقيقا مانند قبل دندان هايش نامرتب نمي شوند بلكه تا حدي چنين اتفاقي رخ مي دهد.

استفاده از ريتينر

استفاده مستمر از پلاك هاي متحرك (كه خود نوعي ارتودنسي متحرك هستند) مي تواند بسيار مفيد باشد. زيرا به بيماران اين امكان را مي دهد تا به اين وسيله بتوانند فرايند جابجايي و انتقال دندان ها بعد از درمان را كه با افزايش سن به سمت جلو و عقب حركت مي كنند متوقف كنند

طول درمان ارتودنسي

مراجعان و بيماراني كه تحت درمان ارتودنسي دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند كه مدت زمان ارتودنسي آن ها كوتاه باشد. روش هايي وجود دارد كه روند درمان را تسريع ميبخشد اما شما چه بخواهيد چه نخواهيد بايد براي دست كم 6 ماه و بيشتر تحت درمان باشيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسي بيشتر بدانيد

سن بيمار

يكي از عوامل مهم و تاثير گذار در تعيين مدت زمان ارتودنسي سن بيماران است. هر چه سن و سال كمتر باشد مدت زمان درمان نيز كوتاه تر خواهد بود و برعكس هرچه افراد مسن تر باشند طول دوره درمان به درازا خواهيد كشيد. كودكان به دليل اينكه فك و دندان هايشان هنوز در حال رشد هستند به راحتي و در كمترين زمان به دندان هايي صاف و يكدست ميرسند. به مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسي كودكان كمتر است.

پايبند به قوانين پزشك

با دنبال كردن توصيه هاي متخصص ارتودنسي و حذف نكردن هيچ كدام از قرار ملاقات ها يتان شما مي توانيد سريع تر و بدون وقفه به اهداف نهايي درمان ارتودنسي دست پيدا كنيد. در واقع عملكرد به توصيه هاي متخصص در كنار ساير عوامل ديگر ميتواند ارتودنسي در زمان كوتاه را براي شما به واقعيت تبديل كند.

به طور معمول انتظارات شخصي بيماري كه تنها به مرتب كردن دندان هاي خود تاكيد دارد با بيماري كه به جراحي فك و تغيير دادن فرم صورت مي انديشد تفاوت دارد. برخي از بيماران هم انتظارات واقع بينانه تري از ارتودنسي دارند  و اين باعث ميشود كه پروسه درمان برايشان بهتر  پيش برود. اگر شما عجله اي براي درمان نداشته باشيد ميتوانيد با خيال راحت تا 3 سال و بشتر هم تحت درمان باشيد و اگر نيازمند يك ارتودنسي در زمان كوتاه هستيد ميتوانيد با مشورت گرفتن از متخصص يك روش ارتودنسي سريع انتخاب كنيد كه مدت زمان آن كوتاه باشد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا شما را با طول درمان ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد برگشت پذيري درمان  ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و استفاده كرده باشيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.