بارداري در كنار دندانپزشكي

۲۴ بازديد

بارداري دوراني است كه در آن مادر بايد به شدت مراقب خود و جنين در شكم خود باشد. كوچكترين بي ملاحضگي ها مي‌تواند در آينده مشكل ساز باشد. در اين دوران مادر وظيفه دارد تا كوچكترين موارد مانند استفاده از دهانشويه در بارداري و يا كشيدن دندان در بارداري را زير نظر قرار دهد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دندان پزشكي بارداري بيشتر آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و مراجعه به دندان پزشكي

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

استفاده از دهانشويه

بهترين كار اين است كه براي استفاده از دهانشويه در دوران بارداري حتما با يك دندانپزشك بارداري در اين مورد مشورت كنيد. در ادامه قصد داريم تا شما را بيشتر با دهانشويه آشنا كنيم.

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند.

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  6. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  7. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

ما قصد داريم تا با دادن اطلاعات كافي به شما عزيزان راجع به هر موضوعي باعث شويم تا شما بتوانيد در سخت ترين شرايط، بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد. داشتن اطلاعات كافي مي‌تواند باعث شود تا شما بتوانيد جلوي هرگونه پشيماني را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.