پمپ روغن و لنت ترمز در خودرو هاي كره اي

۲۶ بازديد

پمپ روغن و لنت ترمز از اصلي ترين لوازم يدكي هيونداي و كيا به حساب مي‌آيند كه حتما بايد از باكيفيت ترين نوع آن براي خودروي مورد نظر استفاده كنيد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو قطعه بسيار مهم در خودرو آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را در اختيار شما قرار دهيم.

لنت ترمز

سالم بودن آن اهميت زيادي دارد؛ چرا كه امنيت و ايمني شما در حين رانندگي به آن بستگي دارد. وظيفه اصلي لنت ترمز ، كند كردن يا توقف حركت ماشين يا وسيله نقليه (اتومبيل، كاميون، قطار، موتورسيكلت و …) است. ترمزهاي وسيله نقليه به شما اين امكان را مي‎‌دهد كه در صورت نياز سرعت خود را كم كرده و خودرو را متوقف كنيد.

چنانچه بخواهيد ناگهان در خيابان‎‌ها و اتوبان متوقف شويد مجموعه‎‌اي از لنت‎هاي ترمز با كيفيت بالا مي‎تواند تفاوت ايجاد كند. وقتي پدال ترمز را فشار مي‎‌دهيد كوليس‎‌هاي ترمز خودرو، لنت‌‎هاي ترمز را در برابر روتورهاي متصل به چرخ‎‌هاي خودرو فشار مي‌‎دهند. اصطكاك بين لنت ترمز و روتورها باعث كند شدن وسيله نقليه شما مي‌‎شود. با گذشت زمان، اصطكاك باعث سايش لنت‎‌هاي ترمز مي‌‎شود و در نهايت نياز به تعويض دارد.

جنس مواد تشكيل دهنده لنت

لنت‎‌هاي ترمز از مواد فلزي، ارگانيك يا سراميك ساخته شده‎‌اند. هر يك از آن‎ها مزايا و معايب منحصر به فردي دارند. لنت‎‌هاي ارگانيك از مواد غيرفلزي مانند: شيشه، لاستيك تشكيل شده‎‌اند. اين نوع لنت كه از مواد ارگانيك هستند در دماي پايين، بهتر عمل مي‌‎كنند.

لنت‌‎هاي ترمزكه مواد اوليه‌ي آن از جنس سراميك است داراي الياف ظريف مسي هستند. اين الياف‌ها به افزايش اصطكاك و هدايت گرما كمك مي‌كند. اين مواد در نهايت عملكرد ترمز را بهبود مي‌بخشند. همچنين اين دسته از لنت‌ها بسيار بادوام هستند.

پمپ روغن

پمپ روغن يا اويل پمپ از قطعات اصلي و كاربردي خودروها مي‌باشد. بدون عملكرد مطلوب اين قطعه بازدهي خودرو كاهش مي‌يابد يا حتي ممكن است خودرو دچار مشكلاتي جبران ناپذير شود. آشنايي با عملكرد قطعات خودروي يك مهارت است كه رانندگان بايد به مرور زمان آنرا كسب كنند. در اين مطلب قصد داريم نحوه عملكرد پمپ روغن خودروي سانتافه را شرح دهيم. پس با ما همراه باشيد.

بهترين اويل پمپ براي سانتافه

اگر قصد تعويض اويل پمپ خودروي خود را داريد، توصيه مي‌كنم به قسمت فروشگاه استار پارتس مراجعه نماييد. گروه استار پارتس با وارد كردن قطعات اورجينال خودروهاي هيونداي و كيا مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي خريدن پمپ روغن باشد.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما عزيزان را با دو تا از مهمترين قطعات داخلي اتوموبيل آشنا كنيم كه با كيفيت بودن و اصل بودن آنها بسيار با اهميت است. براي اينكه اين دو قطعه را با اطمينان كامل تهيه كنيد و از با كيفيت بودن و اصل بودن آن مطمئن باشيد ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا آنها را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تهيه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.