هر آنچه بايد درمورد عوارض ارتودنسي بدانيم

۲۸ بازديد

ارتودنسي دندان نيز مانند بسياري از درمان هاي ديگر عوارضي دارد كه نبايد ناديده گرفته شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و عوارض احتمالي آن آشنا كنيم تا شما بتوانيد با اطمينان نسبت به كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد، تصميم بگيريد. با ما همراه باشيد.

عوارض ارتودنسي كدامند؟

هرچند كه نمي‌توان به موارد زير عارضه گفت، اما براي  آگاهي بيشتر افراد ما تلاش كرده ايم كه برخي از عوراض مهم درمان ارتودنسي را در اين مقاله ليست كنيم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهيد شد.

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

همچنين راجع به ارتودنسي زيبايي بيشتر بدانيد.

از ديگر عوارض ارتودنسي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. خراشيده يا زحم شدن بافت‌هاي نرم داخل دهان از عوارض كوچك ارتودنسي دندان
  2. ارتودنسي احتمالا در برخي افراد باعث تحليل ميناي دندان مي‌‍شود
  3. عفونت لثه از بزرگترين عوارض ارتودنسي در بيماران تنبل است!!
  4. ارتودنسي ممكن است در برخي افراد ريشه دندان ها را كوتاه كند
  5. ايجاد لكه روي دندان و زرد شدن آن ها حين درمان و پس از آن
  6. ارتودنسي ممكن است باعث تشديد مشكلات دندان شود
  7. شكست ايمپلنت در برخي موارد

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي فوري اينجا كليك كنيد.

عوارض انجام ندادن ارتودنسي

همانطور كه خوانديد ارتودنسي عوارض ندراد و تنها چند نكنه منفي و جزئي در خصوص آن وجود دارد. اما مشكل اصلي زمانيست كه با وجود نامرتب بودن دندان ها درمان ارتودنسي انجام ندهيم. در واقع اين انجام ندادن ارتودنسي است كه خطرآفرين است نه مرتب بودن دندان ها. ويدئوي زير را ببينيد تا متوجه شويد عوارض ارتودنسي نكردن دندان ها چه هستند و چرا مرتب بودن دندان ها از اهميت زيادي برخوردار است.

همچنين درمورد ارتودنسي با ليزر بيشتر بدانيد.

بزرگسالان با انجام درمان ارتودنسي هيچ عارضه و خطري تجربه نخواهند كرد.

چنانچه فك كوچك باشد و يا با كج بودن شديد دندان ها مواجه باشيم احتمالا براي مرتب شدن دندان ها نياز به كشيدن دندان خواهيم داشت. چنانچه دندان كشيده نشود و درمان ارتودنسي بدون اينكار انجام شود، ممكن است بعدها با برگشت ارتودنسي روبرو شويم.

به لطف ورود تجهيزات مدرن و امروزي به حوزه دندانپزشكي امروزه بسياري از عوارض ارتودنسي به شدت كاهش يافته و بيماران مي‌توانند با خيال راحت تري درمان را شروع كرده و با موفقيت به اتمام برسانند.

سخن آخر

امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا شما را بيشتر با ارتودنسي دندان و عوارض انجام آن و يا عوارض انجام ندادن آن آشنا كنيم. كسب اين مدل اطلاعات به شما كمك مي‌كند تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود انجام دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.