هر آنچه ما بايد درمورد هزينه ارتودنسي نامرئي بدانيم

۲۹ بازديد

ارتودنسي نامرئي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها براي كساني است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با ارتودنسي نامرئي و هزينه آن بيشتر آشنا كنمي تا اگر قصد انجام درمان ارتودنسي را داريد با خيال راحت و با اطلاعات كافي اينكار را انجام دهيد. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

  1. سيستم سراميكي
  2. سيستم لينگوال يا پشت دندان
  3. سيستم متحرك اينويزيلاين

ما براي اينكه بتوانيم هزينه ارتودنسي نامرئي را محاسبه كنيم بايد به جزئيات هزينه هر كدام از سه مورد بالا بپردازيم كه در ادامه مورد بررسي قرار گرفته اند و قيمت هر كدام نوشته شده است.

اينويزيلاين ها همان پلاك هاي شفاف و معمولا پلاستيكي ارتودنسي هستند كه چند سالي است طرفداران زيادي پيدا كرده اند. با توجه به اينكه شفاف و نامرئي هستند معمولا توسط بزرگسالان سفارش داده ميشوند. اين دستگاه با كمك اسكن ها و فناوري هاي 3 بعدي جديد ايجاد ميشوند. بسته به نوع مشكل و شدت آن ممكن است تعداد زيادي اينويزيلاين براي شما ساخته شود. هر كدام از اين دستگاه ها براي دو هفته طراحي شده و قادر است تا چند ميليمتر از دندان هاي شما را صاف كند. به محض اينكه كارش را انجام داد بايد با يك اينويزيلاين ديگري جاگزين شود و همين داستان تا آخرين دستگاه تكرار ميشود.

ارتودنسي نامرئي براي چه كساني مناسب است

معمولا هر كسي از اين نوع ارتودنسي ها استفاده نميكند و بيشتر كساني رو به درمان با اين سيستم ها مي آورند كه به هيچ عنوان تمايل ندارند كسي بفهمد تحت ارتودنسي هستند. به عبارتي كساني كه ميخواهند چراغ خاموش دندان هاي خود را صاف و يكدست كنند بيشتر علاقمند به اين سيستم ها هستند. از آنجايي كه هزينه ارتودنسي نامرئي زياد است شايد كساني كه توانايي مالي زيادي ندارند و يا نميخواهند پول زيادي هزينه كنند رو به ارتودنسي ثابت با بريس فلزي بياورند.

سخن آخر

امروز در اين مطلب قصد خواستيم تا شما را بيشتر با ارتودنسي نامرئي و هزينه انجام و شروع درمان آن آشنا كنيم تا شما بتوانيد خيلي راحت براي سلامت و آينده خود تصميم بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.