هزينه هاي ارتودنسي دندان

۲۸ بازديد

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است كه بسياري از افراد در سراسر دنيا در حال انجام آن هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و هزينه هاي آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. با ما همراه باشيد. آش

هزينه ارتودنسي

تقريبا هيچ كلينيك، مطب يا حتي سايتي را پيدا نمي‌كنيد كه هزينه ارتودنسي دندان را به صورت دقيق عنوان كرده باشد و يا وارد جزئيات آن شده باشد. البته دليل مشخصي دارد.

زيرا برخلاف پروسه‌هاي رايج دندانپزشكي (مانند كشيدن دندان كه روند و تعرفه مشخصي دارد)، ارتودنسي يك درمان كاملا متفاوت است كه نحوه درمان از شخصي به شخص ديگر متغيير است. يعني هيچ دو شخصي عيناً مشابه هم درمان نمي‌شوند. بنابراين ذكر تعرفه دقيق ارتودنسي بدون معاينه حضوري ممكن نيست.

هزينه درمان ارتودنسي به صورت اقساطي

شايد خيلي از افرادي كه واقعا به درمان ارتودنسي دندان نيازمند هستند، از همان ابتدا با يك مانع، ديوار يا خلاصه عامل بازدارنده‌اي براي شروع درمان روبرو باشند. اين مانع بازدارنده اغلب (به اشتباه) قيمت ارتودنسي دندان است. كه البته هزينه‌ها واقعا نبايد عامل بازدارنده يا عاملي براي به تعويق انداختن درمان باشند. دليلش هم واضح است:

زيرا اگر بيمار بداند گزينه‌هاي پرداختِ متفاوتي پيش رويش دارد و حتما در پرداخت هزينه‌ها با او راه خواهند آمد، بدون فوتِ وقت درمان را آغاز مي‌كند.

به عنوان مثال، اغلبِ متخصصان ترجيح مي‌دهند به جاي دريافت كامل هزينه ارتودنسي به صورت يكجا، آن را قسط بندي كنند. در واقع نحوه پرداخت معمولا به صورت اقساطي است. يعني متخصص قبول مي‌كند كه هزينه كل درمان را به صورت چندين قسط در طول درمان دريافت كند، تا فشار مالي به بيمار وارد نشود و در عين حال صاحب دندان هاي صاف و منظم شود.

درمورد ارتودنسي و لاغري صورت نيز بيشتر بخوانيد.

هزينه ارتودنسي در سال 1400

تعرفه ارتودنسي دندان با در نظر گرفتن تمامي روش‌ها به ازاي هر فك از 9 ميليون به بالا است.

لازم به ذكر است كه ارتودنسي تنها يك روش نيست بلكه مجموعه‌اي از روش‌ها است كه در هر روش از دستگاه‌هاي خاصي براي درمان و اصلاح ناهنجاري‌ها استفاده مي‌شود. مطابق يك دسته‌بندي رايج و مرسوم، به طور كلي، دستگاه‌هاي ارتودنسي را به دو دسته ثابت و متحرك تقسيم مي‌كنند. در ادامه با هزينه هر كدام از دستگاه‌ها آشنا خواهيد شد.

همچنين درمورد نحوه محاسبه ارتودنسي اقساطي بيشتر بدانيد.

ارتودنسي ثابت

تعرفه ارتودنسي ثابت به ازاي هر فك با در نظر گرفتن تمام دستگاه‌هاي ثابت از 12 ميليون تومان شروع مي شود.

ارتودنسي ثابت به تمام دستگاه هايي گفته مي شود كه از ابتدا تا انتهاي درمان ارتودنسي به دندان بيمار متصل شده و تنها توسط متخصص قابل تنظيم هستند. انواع دستگاه هاي ثابت به همراه قيمت آن ها عبارتند از:

  1. ارتودنسي معمولي
  2. ارتودنسي ديمون
  3. ارتودنسي لينگوال
  4. ارتودنسي سراميكي

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي اينجا كليك كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا علاوه بر اينكه شما را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم، اطلاعات مناسبي را نيز درمورد قيمت و هزينه ارتودنسي به صورت يكجا و يا به صورت اقساط در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.