كيا سورنتو و ترموستات

بهترين هاي جهان

كيا سورنتو و ترموستات

۲۸ بازديد

كيا موتورز يكي از بهترين خودرو سازان كره اي است كه ساليان بسيار طولاني است در زمينه توليد انواع خودرو سواري فعاليت دارد و در اين عرصه جزء پيشگامان است. امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه يكي از بهترين خودرو هاي كمپاني كره اي كيا يعني كيا سورنتو و ترموستات كه يكي از مهمترين لوازم يدكي كيا است را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

واردات سورنتو

اطلس موتور موفق شد مجوزهاي واردات سورنتو 2018 را بگيرد و تعداد از آن ها را وارد كشور كرد. پس از اينكه ماشين ها وارد گمرك شدند، دولت تصميم عجيبي گرفت و در يك اقدام عجيب سايت فروش اينترنتاي يا درخواست خريد ماشين را بست. از آن زمان بود كه سورنتوهاي جديد شركت اطلس موتور به همراه ساير ماشين هاي وارداتي به گمرك براي يك مدت طولاني در گمرك زنداني شدند.

اما به تازگي محدوديت ها برداشته شده و اغلب گمركات كشور ماشين هاي ترخيص نشده را آزاد كرده و به دست وارد كننده داده اند. در ميان اين خودرو ها چندين ماشين سورنتو نيز به چشم ميخورد كه حتي به فروش نيز رسيده اند.

مشخصات فني سورنتو

اين شاسي‌بلند كره‌اي مجهز به موتور 2.4 ليتري تنفس طبيعي است كه در نمونه موجود در بازار ايران، به گيربكس 6 سرعته اتوماتيك متصل شده كه توانايي توليد 188 اسب بخار، قدرت و 241 نيوتن متر، گشتاور است.

قيمت سورنتو

در تاريخ چهاردهم مرداد امسال يعني سال 99 قيمتي كه براي سورنتوهاي ترخيص شده در نظر گرفته شده نزديك به 1 ميليارد و 950 ميليون تومان است. كه احتمالا با تغييرات ارزي اين قيمت باز هم بيشتر خواهد شد و سر به فلك خواهد كشي. خدمات پس از فروش اين ماشين بر عهده اطلس موتور است.

ترموستات و نقش آن در خودرو

ترموستات اتومبيل جريان مايع خنك كننده  و گذرنده از موتور و رادياتور ماشين را تنظيم مي كند و يك جزء اصلي و مهم در عملكرد موتور وسيله نقليه شما است. ممكن است بارها به عللي اين عبارت را بشنويد “ترموستات ماشين باز يا بسته مانده است”. هنگامي كه موتور براي مدتي فعاليت طبيعي و بدون فشار خود را طي ميكند دمايش چندان بالا نيست بنابراين ترموستات بسته است. به اين معني كه جريان مايع خنك كننده به سمت رادياتور بسته است.

علائم خرابي ترموستات

اولين و به طور بالقوه نگران كننده ترين علامت خرابي ترموستات ماشين، افزايش دماي آب طي 15 دقيقه ابتداي روشن بودن موتور است. اين علامت اغلب اولين نشانه عدم عملكرد صحيح ترموستات است.

نوسانات دماي نامنظم موتور همچنين مي تواند باعث ايجاد كاهش و يا افزايش شديد دما شود كه در نهايت منجر به عملكرد ضعيف موتور مي شود. در اين حالت ممكن است دما در يك نقطه پايين باشد و كم كم زياد شده و به صورت غيرطبيعي بالا برود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه يكي از بهترين خودرو هاي كيا يعني سورنتو و يكي از اصلي ترين قطعات كيا يعني ترموستات را در اختيار شما قرار دهيم. اگر از يك خودروي كره اي استفاده مي‌كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه براي خريد لوازم يدكي  خودرو خود از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد.  اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد