جراحي گوش و حلق و بيني

بهترين هاي جهان

جراحي گوش و حلق و بيني

۲۵ بازديد

امروز در اين مقاله از سري مقاله هاي پزشكي قصد داريم تا به يك موضوع جديد بپردازيم. جراحي گوش و حلق و بيني. براي اينكه در اين زمينه اطلاعات خود را كامل كنيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيدو اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد.

بلفاروپلاستي

اين عمل ، عمل ترميم افتادگي پلك ها با برداشتن پوست اضافي ، ماهيچه يا چربي است كه ممكن است بينايي را مختل كرده باشند. اين روش غالباً به دلايل زيبايي انجام مي شود و بندرت نياز به بستري در بيمارستان دارد.

جراحي پلاستيك

اين نوع جراحي مي تواند هم بازسازي و هم زيبايي باشد. پزشك گوش و حلق و بيني مي توانند ناهنجاري هاي مادرزادي مانند شكاف كام يا شرايطي را كه نتيجه حوادث ، جراحي هاي قبلي يا سرطان پوست است ترميم كنند.

آنها همچنين مي توانند ظاهر ساختارهاي صورت از جمله چين و چروكها را اصلاح كنند.

تشريح گردن

يكي از انواع عمده ي عمل هاي جراحي براي برداشتن غدد لنفاوي سرطاني گردن است كه تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود. وسعت جراحي بستگي به ميزان پخش شدن سرطان دارد.

برش كلي در گردن (كه به آن جراحي راديكال نيز مي گويند) مستلزم خارج كردن كليه بافت ها از استخوان فك به سمت استخوان ترقوه در كنار گردن،  به همراه عضلات ، اعصاب ، غدد بزاقي و رگ هاي خوني اصلي از اين ناحيه است.

وقفه تنفسي

متخصصان گوش و حلق و بيني راه هاي جراحي مختلفي براي خروپف و OSA دارند. آنها مي توانند بافت اضافي كام نرم را براي باز كردن مجاري هوايي برش دهند ، مثلا برش با استفاده از امواج حرارتي راديوفركانس براي كاهش حجم بافت.

آنها همچنين مي توانند با تزريق يا با قرار دادن ميله هاي سفت كننده ، كام نرم را سفت تر كنند تا احتمال لرزش و روي هم افتادن كاهش پيدا كند.

تراكئوستومي

عملي براي ايجاد يك منفذ از طريق گردن به داخل حلق است. متخصص گوش و حلق و بيني مي تواند لوله اي را در اين منفذ وارد كند تا يك مسير هوايي ايجاد يا ترشحات را از ريه ها خارج كند.

تراكئوستومي ممكن است براي درمان چندين بيماري ، از جمله سرطان گردن و بيماري شديد حنجره لازم باشد.

بافت برداري

يك جراح براي شناسايي ضايعات مشكوك و تومورها ، بيوپسي انجام مي دهد. كه مي تواند در هر نقطه از بدن انجام شود و شناساييِ ماهيت ضايعات ، براي تعيين يك دوره درماني موثر ضروري است.

آنها غالباً مي توانند ضايعات كوچك و توده هاي سرطاني سطحي پوست را تحت بي حسي موضعي در محيط سرپايي بردارند.

سخن آخر

تا به امروز در طول تمامي اين مدت موضوع اصلي مقالات ما هول محور دندانپزشكي و لاغري مي‌چرخيد و امروز خواستيم تا به يك موضوع جديد يعني جراحي گوش و حلق و بيني بپردازيم. البته اگر مي‌خواهيد براي جراحي لاغري نزد بهترين جراح لاغري برويد به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما مقالات متعدد ما را در اين زمينه مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد