هيونداي و خنك كننده روغن موتور

۲۵ بازديد

امروز مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه شركت خودرو سازي هيونداي و خنك كننده روغن موتور را در اختيار شما قرار دهيم. خنك كننده روغن موتور يكي از اصلي ترين قطعات هيونداي است كه بايد بيشتر به آن توجه كرد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

هيونداي

هسته اوليه گروه شركت‌هاي هيونداي در سال 1946 توسط چانگ جو-يانگ تأسيس شد و در طول دهه نخست فعاليتش، با استفاده از حمايت‌هاي دولتي، انواع فعاليت‌هاي صنعتي همچون: ساخت‌وساز، فولادسازي، كشتي‌سازي، خدمات پشتيباني، تجارت، الكترونيك و خدمات مالي را تحت پوشش قرار داد و در ابتداي دهه 1960 به بزرگترين شركت خوشه‌اي كره جنوبي تبديل شد.چانگ جو-يانگ در سال 1967 هيونداي موتور را به‌عنوان شركت تابعه گروه هيونداي و بازوي خودروسازي اين گروه صنعتي تاسيس نمود. نخستين خودروي عرضه شده توسط اين شركت، فورد كورتينا بود، كه با مشاركت مستقيم شركت فورد، در كره جنوبي مونتاژ مي‌شد. مالكين شركت هيونداي با هدف ساخت خودرويي مستقل، مديرعامل اسبق بريتيش ليلاند؛ جورج ترنبول را استخدام كردند. وي نيز با 5 مهندس بريتانيايي براي پيشبرد توسعه و ساخت اتومبيل آغاز به همكاري كرد.

در پي فشارهاي دولت وقت كره جنوبي، سرانجام مالكين هيونداي، اقدام به تفكيك گروه هيونداي نمودند، كه پس از تكميل فرايند تفكيك بخش‌هاي مختلف اين گروه، در سال 1998 چانگ مونگ-كو، فرزند ارشد چانگ جو-يانگ (بنيانگذار شركت‌هاي هيونداي) كنترل بخش خودروسازي را در دست گرفت، كه امروزه همچنان نيز در جايگاه مدير عامل اجرايي و رييس هيئت مديره هيونداي موتور، سكان رهبري آن را در دست دارد. چانگ پس از تحويل شركت، در سال‌هاي نخست، مديريت را از نو سازماندهي كرد، كنترل كيفي را ارتقا بخشيد و سرمايه‌گذاري در زمينه تحقيق و توسعه را افزايش داد.

خنك كننده روغن موتور

خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

درست مانند اغلب قطعات و لوازم يدكي خودرو كه فرسوده شده و نيازمند تعمير ميشوند، خنك كننده روغن نيز از اين قاعده مستثي نيست و نياز به تعويض دارد. هنگامي كه اين بخش از سيستم خنك كننده شروع به فرسودگي يا شكسته شدن مي كند، چندين علامت هشدار دهنده در ماشين شما ايجاد ميكند. در اين مقاله چند مورد از اين علائم ذكر شده است و مي تواند به راننده هشدار دهد كه ممكن است خنك كننده روغن موتورش (براي مثال رادياتور روغن موتور كيا يا هيونداي) نياز به تعويض داشته باشد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه خنك كننده روغن موتور و هيونداي در اختيار شما قرار دهيم. اگر قصد خريد لوازم يدكي خودرو كره اي خود، به ويژه خنك كننده روغن موتور را داريد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد