طول درمان ارتودنسي دندان و همه چيز درمورد آن

۲۷ بازديد

مقالات زيادي در اين زمينه تا كنون نوشته شده است، قصد ما نيز از نوشتن اين مقاله اين است كه شما بدانيد اگر به سراغ ارتودنسي برويد چقدر طول خواهد كشيد تا اين روش درماني دندان هايي مرتب و تميز به شما هديه دهد.

اين درمان چقدر طول خواهد كشيد؟

ارتودنسي چيزي نيست كه در يك اندازه قرار بگيرد و متناسب با انواع دندان ها باشد. ارتودنسي انواع مختلفي دارد و نمي توان دوره خاصي را براي آن تعيين كرد كه فرد بتواند بريس ها را در دهان خود قرار دهد تا دندان هايشان درست شود؛ اما فاكتورهايي وجود دارد كه در دوره اي كه فرد بريس ها را  در دهان خود قرار دهد، موثر است.

چگونه اين زمان را كاهش دهيم؟

چند روش براي كاهش زمان لازم براي قرار دادن بريس ها در دهان وجود دارد، فشار به حركت دندان ها به موقعيت دلخواه كمك مي كند، كه منجر به كاهش قابل توجهي در زمان درمان شود، چه بيماراني كه ترجيح مي دهند ارتودنسي سنتي بگذارند و چه كساني كه از بريس هاي شفاف مانند Invisalign  استفاده ميكنند. بريس هاي اينويزيلاين فناوري نوآورانه اي است كه مي تواند درمان موثر و سريع را براي بيماران تضمين كند.

ساير روش هاي درماني كه باعث كاهش زمان درمان ارتودنسي مي شوند، شامل: Acceledent ، Vpro AcceleDen و Vpro مي باشند. اين روش ها شامل تكنيك هايي هستند كه حركت دندان ها را به سوي حالت صاف تسريع مي كنند و اين امر منجر به كوتاه شدن زمان درمان مي شود.

اين طول درمان براي افراد مختلف متفاوت است

تاثيري كه سن، جنس و سطح اقتصادي و اجتماعي بيمار در موفقيت ارتودنسي و تأثير آن بر آن دارد، چيزي است كه به اندازه كافي مطالعه و تعريف نشده است. اگرچه سن عاملي تعيين كننده در طول دوره درمان نيست؛ اما گزارش هاي زيادي وجود دارد كه تاييد مي كند بيمار جوان تر نسبت به بيمار مسن سريعتر به درمان پاسخ مي دهد.مرحله رشد دندان بسيار مهم است.

وجود دندان اوليه در ابتداي درمان نشان دهنده طول دوره درمان است برخي ديگر از عوامل مربوط به انطباق و تعهد بيمار به درمان وجود دارد، مانند حضور وي در زمان تعيين شده، تعهد براي تميز كردن دندان ها به خوبي و شكسته نشدن دستگاه هاي مورد استفاده در درمان ارتودنسي و عدم استفاده از لاستيك كه به حركت دندان كمك مي كند يا جايگزيني و شكستن بريس ها مي تواند مدت زمان درمان را از حدود يك ماه به يك ماه و نيم افزايش دهد.

همچنين مهم است كه بدانيم در صورت طولاني شدن زمان درمان، ليمار احساس بي عملي و عدم تعهد مي كند. پايبندي به درمان بسيار مهم است و همچنين براي پزشك مهم است كه اشتياق بيمار را در طول روند درمان حفظ كند.

سخن آخر

شايد جالب باشد تا بدانيد كه ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و شما مي‌توانيد با خيال راحت به اين شيوه درماني اطمينان كنيد. امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار خوبي در اين زمينه و هزينه ارتودنسي كسب كنيد و بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد