همه چيز درمورد ترميم هاي دنداني به كمك كامپوزيت دندان

۳۰ بازديد

كامپوزيت دندان به روش هاي مختلفي امروزه در دنياي دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به عنوان محبوب ترين هاي اين عرصه به شمار مي‌رود و طرفداران بسياري دارد. ما امروز اينجا، در اين مقاله قصد داريم تا با هم ترميم هايي كه به كمك كامپوزيت دندان انجام مي‌شوند را بررسي كنيم و به شما بگوييم كه اين روش چه كاربرد هايي دارد. لطفا با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كامپوزيت دندان چيست؟

كامپوزيت يكي از روشهاي لمينت كردن دندان مي باشد. براي ترميم كردن دندان ها از طريق لمينت دو روش وجود دارد:

  • لمينت سراميكي
  • لمينت كامپوزيتي

لمينت كامپوزيتي روشي براي ترميم دندان هاي فاصله دار، به هم چسبيده، زرد رنگ، لكه دار و … مي باشد.خيلي از افراد بر اين تفكراند كه كامپوزيت كردن دندان فقط براي زيبا سازي آن انجام مي شود در صورتي كه اينطور نيست؛ ترميم دندان با كامپوزيت در كنار ويژگي زيباسازي، براي درمان مشكلات دندان ها هم به كار مي رود.طي پنجاه سال گذشته ما پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه دندانپزشكي مشاهده كرده ايم كه يكي از اين پيشرفت ها ترميم دندان با استفاده از لمينت كامپوزيتي مي باشد.

پر كردن با كامپوزيت، درماني است كه براي ترميم دندان پوسيده به كار مي رود در اين نوع روش از رزين كامپوزيتي براي سلامت دهان و دندان استفاده مي شود. رزين كامپوزيت، ماده‌اي است كه از مخلوطي از مواد مختلف تشكيل شده است كه شامل شيشه و پلاستيك هاي ظريف مي شود. اين نوع پر كردن جايگزيني براي درمان سنتي پوسيدگي دندان هم مي باشد.كامپوزيت ماده‌اي به رنگ دندان است كه روي دندان شما را مي پوشاند و بيشتر براي دندانهاي جلويي به كار مي‌آيد.

دوام ترميم دندان با كامپوزيت

بايد گفت درست است كه مواد كامپوزيتي به اندازه مواد سنتي مخصوص پر كردن دندان قوي نيستند اما اين را هم بايد گفت كه آن ها با اين حال بسيار مستحكم هستند و مي توانند سال هاي سال دوام داشته باشند. دوام مواد كامپوزيتي روي دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. به طور كلي مواد پركننده كامپوزيت حداقل ۵ سال دوام مي‌آورند و در صورتي كه موارد مربوط به نگهداري پس از آن را به خوبي انجام دهيد و به طور كامل رعايت شوند آن ها مي توانند تا ۱۰ سال و يا بيشتر هم دوام داشته باشند و مشكلي برايشان پيش نيايد.

مراحل ترميم با كامپوزيت

مرحله اول مشاوره و معاينه فك و دندان ها توسط متخصص دندانپزشكي مي باشد. پس از بررسي دندان توسط دندانپزشك يك نسخه برايتان مي نويسد كه شامل يك عكس ديجيتالي سه بعدي از دندان هايتان مي باشد.

در مرحله بعدي پس از اينكه كه عكس آماده شد پزشك آن را مشاهده مي‌كند و پس از بررسي شروع به كار ترميم دندان با كامپوزيت مي كند.پزشك ابتدا قبل از هركاري دندان هاي شما را تراش مي دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشك، ماده كامپوزيت روي دندان شما آغشته مي شود. همانطور كه گفته شد كامپوزيت يك ماده شفاف و شيشه اي مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد