همه چيز درمورد ترميم دندان ها با اينله وانله

۲۲ بازديد

اينله و انله از جمله روش هاي بسيار محبوب و كاربردي ترميم دندان ها در ميان دندانپزشكان هستند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اينله و انله را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه به شما بگوييم. پس با ما تا آخر اين مقاله همراه باشيد تا همه چيز را درمورد اينله و انله بدانيد.

پر كردن دندان

به احتمال زياد تاكنون حداقل يك بار دندان خود را از قبل پر كرده‌ايد. پر كردن دندان به شيوه مرسوم و معمولي، يك روش درماني رايج و محبوب براي ترميم پوسيدگي‌هاي جزئي تا متوسط دنداني است.

زماني كه يك دندان به صورت جزئي دچار پوسيدگي شده است، دندانپزشك ابتدا پوسيدگي دندان را برداشته و سپس با كمك موادي مانند كامپوزيت يا آمالگام دندان آسيب ديده را پر و ترميم مي‌كند.

پر كردن دندان به صورت معمولي، يك روش درماني نسبتا سريع است كه تنها در يك جلسه انجام مي شود. باز هم تاكيد مي كنيم كه با اين روش تنها پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي جزئي تا متوسط ترميم مي شوند. و اگر آسيب گسترده باشد (مخصوصاً دندان هاي آسياب) را درگير كرده باشد، ديگر نمي توان با روش معمولي، دندان ها را ترميم كرد. اينجاست كه نياز به روش هاي پيچيده تري مانند اينله و انله دندان احساس مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد دندانپزشكي با ليزر بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اينله و انله

دندان‌هاي خلفي ما كه به آن‌ها دندان آسياب يا آسيا هم گفته مي‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌هاي قدامي و جلويي هستند. به همين دليل سطوح جونده نسبتاً وسيع‌تر و بزرگ‌تري دارند. سطوح جونده اين دندان‌ها، معمولاً شيارهاي ريز و بعضاً عمقي دارند.

اگر به درستي بهداشت دهان و دندان را رعايت نكنيم و يا با دقت دندان‌هاي خلفي را مسواك نزنيم، كم كم بقاياي مواد غذايي در اين شيارها تجمع پيدا مي‌كند و با واسطه باكتري‌هاي، پلاك دنداني شكل مي‌گيرد.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است.

همچنين درمورد پيوند استخوان دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار مهم و كاربردي را در زمينه اينله و انله در اختيار شما عزيزان و همراهان هميشگي قرار دهيم و همه چيز را درمورد اين روش ترميمي به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد