ارتودنسي نامرئي و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

۲۱ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر يك شخص براي منظم شدن دندان هايش از دستگاه ها يا ابزار ارتودنسي استفاده كند كه قابل توجه نيستند و يا كسي متوجه آن ها نمي شود، اصطلاحا گفته مي شوند ارتودنسي نامرئي انجام داده است.

دستگاه هاي نامرئي زيادي وجود دارند كه با كمك آن ها مي توان دندان ها را منظم كرد. مثلا ارتودنسي سراميكي و ديمون شفاف يا حتي ارتودنسي لينگوال بارزترين انواع ارتودنسي نامرئي هستند. اما آن ها بيشتر در دسته ارتودنسي ثابت جاي مي گيرند تا نامرئي. و اصولاً آنچنان هم نامرئي نيستند.

بنابراين زماني كه صحبت از روش هاي نامرئي به ميان مي آيد بيشتر منظور ارتودنسي با كمك الاينرها يا تراز كننده شفاف است كه در ايران با نام پلاك ارتودنسي نيز شناخته مي شوند.

مراحل ارتودنسي نامرئي

منظم شدن دندان ها با كمك الانيرهاي شفاف بسيار بسيار ساده تر از ارتودنسي ثابت است. براي درك سادگي اين روند، مراحل ارتودنسي نامرئي كه در ادامه توضيح داده شده را بخوانيد.

براي شروع، شما به مطب يك متخصص ارتودنسي مي رويد. دهان و دندان شما در مدت زمان كوتاهي معاينه مي شود. متخصص مشكل دندان هايتان را به صورت دقيق تشخيص مي دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت مي كند. هر آنچه كه در خصوص منظم شدن دندان هايتان با ارتودنسي نامرئي لازم است، در اين جلسه (كه معمولا رايگان است) توسط ارتودنتيست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسي يا دستيار او (آنگونه كه در ويدئوي ابتداي مشاهده كرديد)، از دهان و دندان شما اسكن مي‌گيرد. اينكار با يك اسكنر مخصوص انجام مي شود. پس از چند دقيقه كه دندان هاي شما كاملا اسكن شد، نتيجه آن در كامپيوتر به نمايش در آمده و ذخيره مي شود.

اگر از دستگاه اسكنر ارتودنسي نامرئي استفاده نشود، ممكن است از دندان هاي شما قالب بگيرند. به اين فرآيند گرفتن ايمپرشن گفته مي شود. در اين روش خمير مخصوصي داخل يك تري يا قالب دنداني ريخته شده و پس از آن تري روي دندان ها قرار مي گيرد. قالب گرفته شده از دندان هاي شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاينرهاي شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در اين بخش از مراحل ارتودنسي نامرئي، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسكن و چاپگر 3 بعدي الاينر داشته باشد، الاينرها را در مطب براي شما خواهد ساخت)

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. از چيستي ارتودنسي نامرئي گرفته تا قسمتي از مراحل آن. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد واقع شده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد