خطرات احتمال جراحي لاغري از زاويه اي ديگر

۲۵ بازديد

جراحي لاغري، راهي كه بسياري از افراد براي اينكه بتوانند به سرعت وزن كم كنند، از آن استفاده مي‌كنند. ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه جراحي لاغري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما عزيزان بگوييم. با ما تا آخر اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

جراحي لاغري

جراحي لاغري عبارت است از روشي به منظور كاهش مصرف مواد غذايي و كاهش اشتهاي افراد داراي اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترين روش جهت كاهش وزن و كنترل بيماري هاي مرتبط با اضافه وزن جراحي لاغري است. جراحي لاغري انواع مختلفي از جمله باي پس معده، اسليو معده، تا كردن معده و … دارد و همانطور كه گفته شد پزشك متناسب با شرايط هر فرد بهترين روش را به او پيشنهاد مي دهد.ترس از جراحي لاغري به دليل شايعات متداول در مورد اين روش كاملاً طبيعي است. اما اين ترس به دليل نداشتن اطلاعات كافي در اين زمينه است. امروزه اين نوع جراحي بسيار كم خطرتر از روش هاي قديمي بوده و نسبت به آن ها كمتر تهاجمي هستند.

معايب جراحي لاغري

همانطور كه گفته شد جراحي لاغري نيز مانند ساير روش هاي جراحي مزايا و معايب خاص خود را دارد. برخي از معايب آن عبارت است از:

  • پس از جراحي ممكن است بيمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد كه در اين صورت بايد سريعاً به پزشك مراجعه نموده و درمان دارويي را شروع كند.
  • بيهوشي و داروهاي آن عوارضي دارند كه در برخي موارد بسيار شديد هستند. خطرات بيهوشي در حين عمل بيمار را تهديد مي كند.
  • در برخي موراد معده مسدود مي شود.
  • عفونت ديگر خطري است كه بيمار را تهديد مي كند.

همچنين درمورد بهترين جراح اسليو بيشتر بدانيد.

خطرات جراحي لاغري

اضافه وزن و چاقي علاوه بر اينكه دليل عمده ي بسياري از بيماري هاي خطرناك از جمله سرطان و سكته ي مغزي است. همچنين تأثير بسزايي نيز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت ديگر چاقي مي تواند باعث آسيب هاي روحي از جمله افسردگي و انزوا طلبي شود. اين تأثيرات خطرناك دانشمندان و جراحان را به فكر چاره اي براي درمان اين عارضه انداخت.رژيم غذايي و ورزش قديمي ترين روش هاي درمان چاقي هستند كه دوره ي درمان بسيار طولاني داشته و در اكثر موارد نتيجه ي مطلوبي نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پيش جراحي هاي لاغري پا به عرصه نهادند اما به دليل نوظهور بودن خطرات فراواني براي سلامت بيمار داشتند. هيچ اطلاعاتي در مورد رژيم غذايي قبل و بايدها و نبايدها به بيمار داده نميشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحي خبري نداشت.پيشرفت علم و تكنولوژي در اين زمينه نيز به كمك بشر آمده است و روش هاي جديد لاغري با جديدترين متدها و برنامه ريزي هاي دقيق زير نظر پزشكان و جراحان مجرب منجي زندگي بسياري از افراد دنيا شده اند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه جراحي لاغري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه براي اينكه جراحي لاغري انجام دهيد بايد چه نكاتي را در نظر بگيريد و چه خطراتي را به جان بخريد. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد