همه چيز درمورد ونير كامپوزيت هاي دنداني

۲۳ بازديد

ونير در لغت به معناي لايه هاي بسيار نازكي است كه بر روي دندان پوشيده مي‌شود. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ونير كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما قرار دهيم.

ونير و ونير كامپوزيت

اجازه دهيد قبل از اينكه وارد اصل موضوع شويم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با كمك كامپوزيت‌ها بپردازيم)، درباره “ونير” صحبت كنيم. اين ونيري كه به صورت پيشوند يا پسوند به كامپوزيت وصل شده، در انگليسي به صورت (VENEER) است. و به معناي پوشاندن دندان با كمك مواد دندانپزشكي است.

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

نصب ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

ابتدا بايد يك كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي پيدا كنيد و به صورت تخصصي تحت معاينه قرار بگيريد. دندانپزشك با دقت تمام دندان ها را معاينه مي كند و دندان هايي كه دچار مشكل ظاهري هستند و علل احتمالي مشكل را مشخص مي كند.

براي اينكه بتوان مواد كامپوزيت را به سطح دندان ها اعمال كرد بايد آن ها را از قبل تميز كرد. بنابراين دندانپزشك سطح دندان ها را به خوبي تميز كرده و خشك مي كند.

بسيار مهم است كه نتيجه درمان طبيعي باشد و مصنوعي جلوه نكند. بنابراين لازم است كه رنگ كامپوزيت استفاده شده براي شما نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي خودتان باشد. بنابراين در اين مرحله سايه رنگ دندان هايتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ كامپووزيت نهايي آماده مي شود.

پس از مشخص شدن سايه رنگ (ميزان روشني و تيرگي دندان مواد)، مواد كامپوزيتي به صورت لايه لايه روي سطح دندان قرار داده مي شود. هر بار كه يك لايه نازك از مواد روي دندان قرار گرفت، دندانپزشك آن لايه را به نور خاصي خشك مي كند. بعد از اعمال نور به مواد، ونير كامپوزيت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرين لايه روي دندان، اكنون نوبت به صيقل دادن يا پاليش كردن مي رسد. دندانپزشك با ابزار بي خطري سطح دندان را طوري صيقل مي دهد كه طبيعي تر به نظر برسد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ونير كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد