هر آنچه بايد درمورد ارتودنسي دندان مي‌دانستيم

۲۵ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در مورد ارتودنسي بدانيد.

ارتودنسي چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

ارتودنسي دندان يا (ارتودنتيكس) (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

در نبود ارتودنسي

به طور كلي انجام ندادن درمان ارتودنسي دندان و يا به تاخير انداختن آن مي تواند يك سري عوارض به همراه داشته باشد كه در ويدئوي زير دكتر درويش پور در خصوص اين عوارض توضيحاتي ارائه مي دهند.

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند. براي آشنايي با 8 مرحله ارتودنسي دندان ادامه مقاله را بخوانيد.

پس از معاينه براي اغلب بيماران، فرآيند قالبگيري دندان داريم. اينكار را مخصوصاً براي بيماراني كه قصد انجام ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف دارند حتما انجام مي دهيم. هدف از اينكار ساخت پلاك ارتودنسي يا پيش بيني مسير پيشرفت درمان است. در واقع، ما با اينكار مي‌خواهيم ببينم دندان‌هاي شما بايد چطور حركت كنند تا به حالت صاف و منظم برسند و براي اينكار چقدر زمان مورد نياز است.

دستگاه‌هاي ارتودنسي دندان، معمولا دو گروه هستند. (گروه اول، دستگاه‌هاي ارتودنسي ثابت و دسته دوم ارتودنسي متحرك هستند). ما اين دو گروه (يا دو نوع روش درمان) را در مقالاتي به صورت جداگانه توضيح داده‌ايم. و شما مي‌توانيد با كليك روي لينك‌ها، به صفحه توضيحات هر كدام مراجعه كنيد.

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب تمامي سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در مورد ارتودنسي دندان در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد