هر آنچه لازم است تا درمورد ترميم دندان به كمك كامپوزيت بدانيد

۲۳ بازديد

همانطور كه مي‌دانيد و قبلا نيز به آن اشاره كرده بوديم، كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين و مشهور ترين مواد در دندانپزشكي است كه امروزه در هر كلينيك دندانپزشكي به راحتي يافت مي‌شود. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كامپوزيت هاي دنداني و روش هاي ترميم دندان به كمك آن را به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يكي از روشهاي لمينت كردن دندان مي باشد. براي ترميم كردن دندان ها از طريق لمينت دو روش وجود دارد:

در اين مقاله به ترميم دندان با كامپوزيت مي پردازيم. لمينت يا رزين هاي كامپوزيتي در چند سال اخير به اولين انتخاب عموم مردم براي ترميم كردن دندان هايشان تبديل شده كه محبوبيت بسيار زيادي هم در بين عموم پيدا كرده است.

رزين كامپوزيت

پر كردن با كامپوزيت، درماني است كه براي ترميم دندان پوسيده به كار مي رود در اين نوع روش از رزين كامپوزيتي براي سلامت دهان و دندان استفاده مي شود. رزين كامپوزيت، ماده‌اي است كه از مخلوطي از مواد مختلف تشكيل شده است كه شامل شيشه و پلاستيك هاي ظريف مي شود. اين نوع پر كردن جايگزيني براي درمان سنتي پوسيدگي دندان هم مي باشد.كامپوزيت ماده‌اي به رنگ دندان است كه روي دندان شما را مي پوشاند و بيشتر براي دندانهاي جلويي به كار مي‌آيد.

به اين صورت كه ابتدا پزشك درمان پوسيدگي را برايتان انجام مي دهد و داخل دندان را پر مي كند. پس از آن شما براي اينكه زيبايي دندان خود را از دست ندهيد مي‌توانيد از يك روكش كامپوزيت براي آنها استفاده كنيد كه اين باعث مي شود ساختار طبيعي دندان شما از بين نرود و زيبايي خودش را در عين مراقبت بيش از حد، حفظ كند.

مراحل ترميم دندان به كمك كامپوزيت

ترميم كردن دندان به روش كامپوزيت شامل چند مرحله مي شود كه بايد آن ها را به ترتيب انجام داد.

مرحله اول مشاوره و معاينه فك و دندان ها توسط متخصص دندانپزشكي مي باشد. پس از بررسي دندان توسط دندانپزشك يك نسخه برايتان مي نويسد كه شامل يك عكس ديجيتالي سه بعدي از دندان هايتان مي باشد.

در مرحله بعدي پس از اينكه كه عكس آماده شد پزشك آن را مشاهده مي‌كند و پس از بررسي شروع به كار ترميم دندان با كامپوزيت مي كند.پزشك ابتدا قبل از هركاري دندان هاي شما را تراش مي دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشك، ماده كامپوزيت روي دندان شما آغشته مي شود. همانطور كه گفته شد كامپوزيت يك ماده شفاف و شيشه اي مي باشد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در زمينه ونير كامپوزيت دندان و ترميم دندان ها به كمك آن را در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد