جامع ترين راهنما براي خريد طلا و جواهر

۲۵ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه خريد و طلا و جواهر در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما دوستان بگوييم تا بتوانيد بهترين انتخاب را انجام دهيد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد.

خريد طلا و جواهر

حقيقت اين است كه هر طلافروشي با صدور فاكتور براي محصول طلا، طلاي خريداري شده را تضمين كرده و در قبال اصلي يا تقلبي بودن، آن مسئول است. يك طلا فروش در اين زمينه چنين اظهار نظر مي‌كند: تشخيص اصل يا تقلبي بودن در اكثر موارد توسط خريداران امكان‌پذير نيست. اما ما در مقابل فاكتوري كه به شما ارائه مي‌كنيم، مسئوليت داريم و بايد به اتحاديه طلا و جواهر پاسخگو باشيم.

طلا فروش ديگري در اين زمينه مي‌گويد: فاكتوري كه به شما ارائه مي‌شود، معتبر است. با اين حال در صورت هرگونه مشكل، طلا فروش صادر كننده فاكتور در صورت شكايت شما و تأييد اصل نبودن جنس طلا بايد پاسخگو باشد.

درمورد خريد دستبند طلا براي آقايان بيشتر بدانيد.

كوروش گوهربين- رئيس اتحاديه و طلا و جواهر- در اين زمينه معتقد است: معمولاَ طلاهاي همه واحدهاي طلافروشي هر 2 ماه يك‌بار توسط بازرسان اتحاديه طلا و جواهر كنترل و نمونه‌برداري مي‌شود تا طلاي تقلبي ساخته نشود. علاوه بر آن در فاكتور فروش قيد مي‌شود كه عيار طلا 18 است و مارك سازنده طلا نيز مشخص است كه نشان‌دهنده هويت فروشنده آن است.

وي در زمينه تمهيداتي در زمينه بالا بردن ضريب اطمينان ملاك تشخيص خريداران مي‌افزايد: با مؤسسه استاندارد هماهنگ شده تا در آينده‌اي نزديك علاوه بر انگ 750 كه درون محصول حك مي‌شود، انگي استاندارد (كدي از طريق مؤسسه استاندارد) نيز به خود توليدكنندگان داده شود كه اين انگ نيز علاوه بر انگ 750، درون محصول حك شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خريد گوشواره طلا اينجا كليك كنيد.

به گفته‌ي متخصصان راه دقيق و كاملي براي تشخيص دست دوم بودن طلايي كه استفاده‌ي كمي از آن شده و سپس فروخته شده است وجود ندارد، اما به طور كلي براي تشخيص دست دوم بودن طلا بهترين راه بررسي دقيق ظاهر طلا و به‌خصوص قفل و بند طلاست. اين قسمت‌ها معمولا برخورد بيشتري دارند و در طلاهاي دست دوم براقيت كمتري نسبت به طلاي نو دارند. حتي در بعضي موارد خش‌هايي نيز روي آن‌ها به چشم مي‌خورد.

البته به گفته كوروش گوهربين اين مورد كه فرد بعد از يك يا چند روز براي فروش جنس طلاي خريداري شده خود مراجعه كند، خيلي به‌ندرت پيش مي‌آيد و موردي استثناست.

اما در اين صورت طلافروش درصدي جزئي بابت آب كردن طلا از فرد مي‌گيرد و اين كار قانوني است. البته طلا فروش حق ندارد طلاي نويي را كه به قيمت طلاي كهنه مي‌خرد، دوباره به فرد ديگر بفروشد و اين عمل خلاف قانون است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد