گفتني ها و همه چيز درمورد دندانپزشكي بارداري

۲۹ بازديد

دوران بارداري به شدت دوره پر دغدغه اي است و در اين زمان اختلالات هورموني به اوج خود مي‌رسند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار جامع و كاملي را در زمينه دندانپزشكي در دوران بارداري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

دندانپزشكي بارداري

تا دري به تخته‌اي مي‌خورد، سري درد مي‌گيرد و يا پايي گز و گز مي‌كند، نگراني‌ها شروع مي‌شود:« نكند اين، جان باردار را به خطر بيندازد، بر سر بچه چه مي‌آيد، آيا اين بيماري به كودك هم سرايت مي‌كند يا نه؟» و هزار و يك فكر و نگراني كه خيلي هم بي‌راه نيستند! به همين خاطر هم هست كه پيشنهاد مي‌كنند اين‌جور وقت‌ها حتمن با يك پزشك راجع به خفيف‌ترين دردها در حول و حوش دهان و دندان صحبت كنيد.

در دوران بارداري هورمون‌هاي بدن شروع به تغيير و بالا و پايين شدن مي‌‌كنند. يكي از مهم‌ترين نقاطي كه در كشمكش هورمون‌ها و جريان خون تحت تاثير قرار مي‌گيرد، دندان‌ها و لثه‌ها هستند: نرم‌تر، آسيب‌پذيرتر و متورم مي‌شوند! همين خطر عفونت دهان و دندان را بالا مي‌برد و شما و كودك پا به راه‌تان را به دردسر مي‌اندازد.

همه چيز را درمورد فلورايد در دندانپزشكي كودكان بدانيد.

از سويي ديگر ممكن است علت درد دندان پوسيدگي دندان و يا خرابي دندان‌هاي عصب باشد. بديهي است كه تحمل دردهاي شديد براي چند ماه و يا چند هفته شدني نيست. در نتيجه بايد چاره‌اي برايش پيدا كرد.  پس اگر دردي در ناحيه دندان احساس مي‌كنيد و يا مطمئن هستيد كه به عفونت دچار شده‌ايد، مي‌بايست در اولين فرصت به دندان‌پزشك مراجعه كنيد و به دندانپزشكي بارداري رضايت بدهيد.

در صورتي كه پس از مشورت با پزشك مطمئن شديد كه دندان درد شما خبر از خطري جدي نمي‌دهد، مي‌توانيد درمان خانگي را در پيش بگيريد. بر سر درمان خانگي هميشه اختلاف است! عده‌اي به كل از آن فرار مي‌كنند و عده‌اي ديگر راهي جز آن نمي‌شناسند. فرق هم ندارد كه مشكل چيست! هر چه هست يا فقط و فقط به دست پزشك حل مي‌شود و يا فقط و فقط به دست داروها و ابتكارات خانگي!

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تفاوت ونير كامپوزيت و لمينت بر روي  لينك مشخص شده كليك كنيد.

فرض بگيريد در ماه‌هاي اول بارداري درد دندان كلافه‌تان كرده است، آن‌قدر كه طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتي براي يك دقيقه ديگر هم غيرممكن است. از طرفي درمان خانگي هم تسكينش نمي‌دهد. تا صبح نيز راه درازي مانده. بايد جوري علاجش كنيد. مي‌رويد به اولين كلينيك دندانپزشكي بارداري. پرستار و پزشك هيچ‌يك در نگاه اول متوجه بارداري شما نمي‌شوند و مشتي آمپول و دوا و دارو برايتان مي‌نويسند، بلكه دردتان آرام بگيرد. آيا اين داروها براي شما مناسب‌اند؟ آيا جان جنيني را كه در رحم داريد به خطر نمي‌اندازند؟!

سخن پاياني

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار جامع و كاملي را در زمينه دندانپزشكي بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. سايت دندانپزشكي چلاوا يكي از بهترين سايت ها در زمينه اطلاعات دندانپزشكي است كه مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد