ارتودنسي با عمل بيني

بهترين هاي جهان

ارتودنسي با عمل بيني

۱۷ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي همزمان با عمل بيني را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما عزيزان بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي و عمل بيني

ارتودنسي يك روند درماني دندان پزشكي به منظور اصلاح اختلالات دنداني است. وقتي دندان ها در جاي مناسب و به طور صحيح قرار نگرفته باشند فرد در جويدن و گاز گرفتن غذا با مشكل مواجه خواهد شد. بنابراين، بايد اين اختلالات را هرچه سريعتر از طريق ارتودنسي درمان كند.

همه چيز را درمورد ارتودنسي بي رنگ بدانيد.

درمان ارتودنسي از هر نوعي كه باشد تأثير قابل توجهي بر موقعيت لب ها، تعادل بين بيني و لب ها، طرح لبخند فرد و زاويه بين لب و بيني خواهد داشت. يكي از مهمترين گزينه هايي كه جراحان زيبايي در عمل زيبايي بيني در نظر مي گيرند رابطه بين لب و فرم نهايي بيني است. در نتيجه هر نوع تغييري كه در فرم لب ها و زاويه آن با بيني ايجاد شود باعث برهم خوردن فرم نهايي مد نظر بيمار و جراح خواهد شد.

ارتودنسي منجر به جابجايي دندان ها و در برخي موارد فك ها خواهد شد. جابجايي فك و دندان ها تأثير بسزايي بر نيمرخ و همچنين فرم لب ها دارد. علاوه بر موارد مذكور در حين ارتودنسي، ناخواسته فشارهايي توسط پزشك بر لب و بيني بيمار وارد خواهد آمد. بنابراين بسياري از جراحان بر اين باورند كه عمل جراحي زيبايي بيني بايد بعد از اتمام ارتودنسي انجام شود.

همچنين درمورد ارتودنسي پيشرفته بيشتر بدانيد.

علاوه بر اين، انجام ارتودنسي قبل از جراحي زيبايي بيني به نوعي صرفه جويي در هزينه ها است. زيرا، در صورت انجام همزمان عمل بيني و ارتودنسي در نهايت نياز به عمل رويژن يا ترميم بيني خواهيد داشت. اين عمل هزينه اي تقريباً برابر با جراحي زيبايي بيني دارد.

فك و بيني ارتباط بسيار زيادي با يكديگر دارند به صورتيكه اگر فك رشد كافي نداشته باشد، ظاهر بيني و صورت دچار تغيير شده و اگر بيني مشكلاتي داشته باشد، بر روي فك نيز تأثير خواهد گذاشت. يكي از رايج ترين مشكلات كه به طور معمول در سنين رشد ايجاد مي شود انحراف و گرفتگي بيني است. اين موضوع به مرور زمان باعث تغيير شكل فك هاي بالا و پايين شده و زمينه ساز نامرتبي دندان ها خواهد شد.

افرادي كه فك بالاي آن ها جلو است نياز به جراحي فك دارند. جلو بودن فك بالا نسبت به فك پايين اوربايت نام داشته و نيازمند جراحي ارتوگناتيك است. اگر اين مشكل را داريد، ابتدا بايد جراحي فك را انجام داده و سپس اقدام به جراحي زيبايي بيني كنيد. بنابراين نمي توانيد ارتودنسي همزمان با جراحي بيني داشته باشيد.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار تمام كساني قرار دهيم كه همزمان هم قصد عمل بيني خود را دارند و هم قصد ارتودنسي دهان و دندان خود را. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد به سايت خوب دندانپزشكي ارتوبلاگ مراجعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد