اوربايت دندان و درمان آن

۲۷ بازديد

ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا اطلاعات بسيار جامع و كاملي را در زمينه اوربايت دندان و روش هاي درماني آن را در اختيار شما عزيزان قرا دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد و اطلاعات بسيار خوبي را كسب كنيد.

اوربايت

اختلال اوربايت دندان به مشكل فك ها در برخي افراد اشاره دارد. در اين افراد فك بالايي معمولا بيشتر از حد معمول جلوتر از فك پاييني است. دندان هاي فك بالا در اين عارضه باعث ميشوند كه ظاهر شخص كمي غيرمعمولي شود. اين عارضه از جمله مال اكلوژن هاي جدي است كه در صورت شديد بودن ميتواند مشكلات زيادي براي شخص مبتلا ايجاد كند.

خوشبختانه فناوري و نوآوريهاي پزشكي، امروزه براي مبتلايان به اوربيت اين امكان را فراهم كرده كه در مدت زماني معقول درمان شوند و ظاهري زيباتر از آنچه دارند به دست بياورند. كار درمان اوربايت دندان را متخصص ارتودنسي با كمك جراح دهان انجام با بهره مندي از تكنولوژي هاي جديد انجام ميدهند.

اگر اختلال اوربايت شديد نباشد متخصص ارتودنسي ميتواند بدون كمك جراح دندان و دهان به راحتي مشكل ايجاد شده را درمان كرده و به اصلاح اوربايت نزديك شود. اين متخصص با كمك ارتودنسي ثابت و بريس هاي مختلف ميتواند عارضه را برطرف كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتودنسي شيش ماهه بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اگر اوربايت شديد داريد كه با ازدحام دندان روي فك بالا همراه است، ممكن است متخصص ارتودنتيست يا دندانپزشك درمان اوربايت بدون ارتودنسي شما نياز به كشيدن دندان ها داشته باشد. كشيدن يكي دو دندان ميتواند فضا را براي درمان بهتر و حتي جراحي اوربايت مهيا تر كند.

در واقع، اولين كاري كه متخصص ارتودنسي انجام مي دهد ، استفاده از بريس براي به حداقل رساندن مشكلات ناصاف بودن دندان هاي شما است. نكته اينجاست كه متخصص ارتودنسي دندان ها را به موقعيت مناسب منتقل مي كند تا كل دهان شما را براي جراحي فك آماده كند. ممكن است

درمورد غذا هاي ارتودنسي بيشتر بدانيد.

در حين جراحي ، جراح دهان با برداشتن، تغيير شكل مجدد يا پيوند استخوان به داخل فك ، استخوان هاي فك فوقاني و تحتاني را به درستي تراز مي كند. سپس فك شما توسط پلاك هاي فلزي، سيم، پيچ و يا پروتزهاي مخصوص در محل جديد و ايده آلش فيكس ميشود.

عدم درمان اوربايت دندان ميتواند مسواك زدن و خلاصه رسيدگي به بهداشت دهان و دندان شما را با مشكل روبرو كند. به دليل اينكه مسواك زدن و نخ دندان كشيدن با وجود چنين عارضه اي سخت است، پلاك دندان به راحتي در لابلاي دندان ها ايجاد شده و منجر به عفونت و بيماري لثه و در نهايت آسيب به دندان ها ميشود. اين موضوع به نوبه خود مي تواند منجر به بروز مشكلات جدي بهداشت دهان شود. در كنار آن ، ممكن است درد فك، درد دندان و سردرد را نيز تجربه كنيد كه مستقيما روي اشتها و خورد و خوراك شما هم تاثير ميگذارد.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اوربايت در اختيار شما دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بودهن باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: http://www.karajortho.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد