ارتودنسي دندان بي رنگ را بيشتر بشناسيد

۲۹ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي بر اين درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي بي رنگ دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي بي رنگ

امروزه براي برآورده كردن طرح لبخندي دلنشين و داشتن دندان هاي صاف، ديگر نيازي به تحمل طولاني مدت وجود سيم و براكت هاي فلزي در دهان نيست. و با هدف افزايش اعتماد بنفس و اطمينان از گذراندن يك دوره ارتودنسي با حصول نتيجه مطلوب، ارتودنسي بي رنگ جايگزين زيبايي شده كه برخلاف بريس هاي سيمي / براكتي به سختي قابل مشاهده هستند.

انواع بريس هاي بي رنگ شامل بريس هاي سراميكي، بريس هاي داخلي و تراز هاي واضح هستند. بريس هاي سراميكي دقيقاً مانند بريس هاي فلزي هستن؛. با اين تفاوت كه براي صاف كردن دندان ها از براكت هاي دندان رنگ (و گاهي سيم هاي دندان رنگ) استفاده مي شوند.

به طور كلي، سراميك دندان رنگ كه با دندان هاي شما “مخلوط مي شود”، باعث شده كه آن ها كمتر از فلز قابل توجه باشند، اما به اندازه داخل بريس ها يا تراز هاي شفاف “بي رنگ” نيستند. بريس هاي داخلي كه به آن بريس هاي بي رنگ لينگوال يا “iBraces”  نيز گفته مي شود، تراز كننده هايي واضح اند كه درمان ارتودنسي را تقريباً بي رنگ جلوه مي دهند. هر گزينه اي مزايا و معايب خود را دارد.

همه چيز را درمورد لمينت دندان بدانيد.

بريس هاي “سراميكي” شفاف از مواد كامپوزيتي ساخته شده اند كه ضعيف تر و شكننده تر از همتاي فلزي خود هستند. براكت هاي سراميكي بزرگ تر از براكت هاي فلزي هستند و براي نگه داشتن آن ها روي سيم قوس، به نوار هاي لاستيكي كوچك يا بند هايي (ساخته شده در گيره هاي فنر روي براكت هاي “خود تراز كننده”) نياز دارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتودنسي دندان كودكان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

براكت هاي سراميكي نيز معمولاً از براكت هاي فلزي سنتي گران ترند. به عنوان يك اقدام صرفه جويي در هزينه، برخي از بيماران ممكن است ترجيح دهند كه بريس هاي سراميكي را فقط روي قابل مشاهده ترين دندان ها، معمولاً دندان هاي فوقاني يا فقط دندان هاي مركز فوقاني بگذارند.

iBraces ثابت است و قابل جا به جايي نيست. از الاستيك ها مي توان براي كمك به تسريع در درمان با iBraces استفاده كرد. اين نوع الاستيك ها براي استفاده با تراز هاي شفاف در دسترس هستند، اما استفاده از آن ها دشوار تر است.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي بي رنگ دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد