ارتودنسي دندان هاي پيش را بيشتر بشناسيد

۲۶ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان هاي پيش در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما عزيزان بگوييم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي دندان هاي پيش

دندان ها از لايه هاي مختلفي تشكيل شده اند: ميناي دندان، عاج.. ميناي دندان كه سخت ترين ماده است، در قسمت خارجي دندان قرار دارد. لايه دوم عاج است كه نرمتر از ميناي دندان است و عميق ترين لايه داخل دندان پالپ است كه از اعصاب و عروق خوني تشكيل شده است. سيمان روي ريشه دندان است و در زير لثه است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتودنسي ثابت بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

دندان هاي پيشين دندان هاي نوك تيز جلوي دهان هستند كه به غذا خوردن ما كمك مي كنند و آن را به قطعات كوچكتر برش مي دهند. آنها صاف و با لبه نازك هستند. به آنها دندانهاي قدامي نيز گفته مي شود. هر دو كودك و بزرگسالان داراي هشت دندان يشين هستند – چهار دندان مركزي در جلوي دهان، دو در هر رديف، با يك دندان پيشين جانبي در دو طرف آنها قرار دارد.

دندان نيش دندانهاي نوك تيز هستند كه در كنار دندانهاي پيشين قرار دارند. دندان نيش طولاني ترين دندان در بين دندان ها است و مردم از آنها براي جويدن غذا استفاده مي كنند. هر دو كودك و بزرگسالان داراي چهار دندان نيش هستند . كودكان معمولاً اولين دندان نيش را بين 9 تا 12 سال را دريافت مي كنند .

درمورد ارتودنسي شيشه اي بيشتر بدانيد.

دندان هاي پرمولر  بزرگتر از دندان هاي پيش و دندان نيش هستند. آنها برجستگي هاي زيادي دارند و به جويدن و خرد كردن غذا كمك مي كنند. بزرگسالان هشت دندان پرمولر دارند . مولرهاي اول و دوم مولرهايي هستند كه كنار دندان هاي نيش قرار مي گيرند. كودكان خردسال دندان هاي پرمولر ندارند. اين دندانها براي اولين بار در كودكان 10-12 ساله به صورت دندانهاي دائمي ظاهر مي شوند .

بزرگسالان معمولاً 32 دندان دارند.  كودكان 20 دندان اصلي يا شيري دارند. دندان هاي اوليه براي اولين بار از حدود 6 ماهگي شروع به ظاهر شدن مي كنند . كودكان معمولاً تا سن 3 سالگي تمام دندان هاي اصلي خود را مي گيرند .

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان هاي پيش در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد