ارتودنسي و كشيدن دندان؛ بخوانيد و بدانيد

۲۸ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و كشيدن دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي و كشيدن دندان

دربسياري از موارد كشيدن دندان ها در ارتودنسي لازم نيست، گاهي اوقات براي ايجاد فضا در فك به منظور كاهش جلوزدگي دندان ها، و يا شلوغي دندان ها نياز به كشيدن دندان است. ولي بايد گفت اگر واقعا نياز به كشيدن دندان دايمي در درمان ارتودنسي لازم باشد بيمار نبايد به خاطر ترس ازاين مساله از درمان صرف نظر كند؛ چرا كه فضاهاي ناشي از كشيدن دندان كاملا با حركات ارتودنسي بسته مي شوند و بيمار به حالت نرمال رشدي صورت و نهايتا هماهنگي مناسب صورت خود مي رسد.

كشيدن دندان، عمل برداشتن دندان دائمي (بالغ) يا شيري (شيري) توسط دندانپزشك عمومي يا جراح دهان است. به طور كلي، هنگامي كه دندان شيري كودك به طور طبيعي از بين مي رود يا كشيده مي شود، در نهايت يك دندان دائمي در جاي خود قرار مي گيرد تا جانشين دائمي آن باشد. با اين حال، وقتي دندان بالغ كشيده مي شود، جانشين ديگري وجود ندارد و با بيرون آمدن هيچ چيز براي پر كردن شكاف، فضايي از دندان خارج مي شود. در درمان ارتودنسي، از فضاي باقي مانده مي توان به روش هاي مختلف براي اصلاح بايت و اصلاح تراز دندان ها استفاده كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دندانپزشكي بارداري بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

اگر در دهان دندان كافي براي بزرگسالان نباشد، لبخند كج يا بايت نامناسب ايجاد مي شود، اگر كمبود فضا در دهان وجود داشته باشد، بسته به جايي كه اين دندان ها مي توانند فضايي پيدا كنند، ممكن است چاره اي جز رويش در موقعيت هاي نامنظم نداشته باشند. در برخي موارد، كشيدن يك يا چند دندان مي تواند به آزاد سازي فضا كمك كند و در نتيجه با انجام درمان ارتودنسي، دندان ها و فك هاي باقي مانده به طور صحيح تراز مي شوند.

همه چيز را در رابطه با ارتودنسي اينويزيلاين بدانيد.

رايج ترين دليل توصيه دندانپزشك عمومي براي برداشتن دندان بزرگسالان به دليل بيماري هاي دندان برگشت ناپذير و پيشرفته، مانند پوسيدگي دندان يا بيماري پريودنتال (لثه) است. از طرف ديگر، يك متخصص ارتودنسي ممكن است در صورت ازدحام شديد دندان ها، بيرون زدگي دندان هاي جلويي يا به منظور اصلاح بايت، كشيدن انتخابي دندان هاي سالم را توصيه كند.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و كشيدن دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. در ضمن شما مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه و به طور كلي دندانپزشكي و ارتودنسي به سايت بستدنتيستس مراجعه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد