سكه هاي طلا در ايران

بهترين هاي جهان

سكه هاي طلا در ايران

۲۶ بازديد

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه انواع سكه هاي طلا موجود در ايران را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد.

انواع سكه هاي طلا در ايران

عيار ميزان يا واحدي براي تعيين خلوص طلاست. در واقع به نسبت طلاي استفاده شده در هر قطعه طلا به وزن كل آن قطعه عيار گفته مي‌شود. عيار طلاي خالص برابر با 1000 در نظر گرفته مي‌شود، يعني در يك كيلوگرم طلا 1000 گرم طلاي خالص وجود دارد. طلاي 24 عيار يعني طلايي كه كاملا خالص است، يا اين وجود چون هيچگاه طلايي با اين عيار وجود ندارد شمش‌ها با عيار 999.9 معامله مي‌شوند.

در بين انواع سكه طلا مي‌توان سكه يك گرمي را جزو آخرين و جديدترين انواع سكه طلا دانست. درواقع با افزايش بهاي سكه و كم شدن توانايي خريد خانوارها و براي اين‌كه خريدوفروش سكه بتواند رونق خود را حفظ كند، بانك مركزي اقدام به ضرب سكه‌هاي يك گرمي با عيار بالا (۲۲) كرد. اين سكه‌ها توانست نياز مصرف‌كننده به داشتن سكه طلا با عيار بالا و قيمت پايين‌تر را برطرف كند.

درمورد انواع زيور آلات مردانه بيشتر بدانيد.

انواع ديگر سكه‌ها نيز در بازار موسوم به سكه‌هاي پارسيان وجود دارد. اين سكه‌ها ازنظر عيار پايين‌ترين انواع سكه طلا محسوب مي‌شوند و عياري برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. اين سكه‌ها به سبب داشتن عيار پايين و همچنين تنوع وزني از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمي باعث شد كه خريدار خوبي را به سمت خود جذب كند. اين سكه‌ها بر اساس وزني كه به‌صورت حك‌شده روي پوشش آن‌ها نوشته‌شده قيمت‌هاي مختلفي دارند اما مسلماً مي‌توان گفت كه قيمت آن‌ها بسيار كمتر از قيمت انواع ديگر سكه‌هاي طلا محسوب مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خريد طلاي دسته دوم بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

در مورد وزن انواع سكه طلا حرف زيادي وجود ندارد. آن چيزي كه مشخص است اين است كه هرچه سكه يا يك شئ طلا سنگين‌تر باشد قيمت بالاتري دارد. ازآنجايي‌كه طلا ماده‌اي بسيار ارزشمند محسوب مي‌شود، قيمت بالاتري نيز نسبت به اكثر مواد ديگر دارد. ازاين‌رو عملاً خريدوفروش آن در حجم‌هاي بالا بسيار كم اتفاق مي‌افتد. براي اين‌كه بتوان اين مبادلات را در بازار محاسبه كرد، سعي شده است كه كمترين و عملي‌ترين نوع شاخص را براي آن استفاده كنند و اين چيزي جز گرم نيست.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه سكه هاي طلا و انواع آن در ايران در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.

منبع: https://www.asby.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد