لمينت دندان به همراه مزايا و معايب آن

۲۵ بازديد

لمينت دندان روكش‌هاي نازكي هستند كه توانايي اصلاح ساختاري و ظاهري دندان را دارند. لمينت‌ها به طور اختصاصي براي هر فرد ساخته مي‌شوند و داراي تنوع رنگ هستند تا ظاهر دندان‌ها از لحاظ رنگ يكدست شود و باهم تطابق داشته باشند. با استفاده از لمينت دندان مي‌توانيد موارد ديگر چون فاصله بين دندان‌ها، طول دندان‌ها، شكل آن‌ها و… نيز اصلاح كنيد.

تفاوت لمينت و كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت دندان در واقع نوعي سيمان از جنس رزين مصنوعي است كه براي روكش كردن دندان استفاده مي‌شود. به بيان دقيق تر، در اصطلاح دندان‌ پزشكي به آن رزين كامپوزيت گفته مي‌شود و يكي از روش‌هاي لمينت كردن دندان است. در اصل كامپوزيت دندان يكي از موادي است كه براي انجام لمينت از آن استفاده مي‌شود و هزينه كمتري به نسبت برخي ديگر از مواد لمينت دارد. از رزين كامپوزيت در مواردي براي پركردن دندان هم استفاده مي‌شود.

تفاوت بين لمينت و روكش چيست؟

روكش دندان يك روش ترميمي براي اصلاح فرم و ساختار دندان است. روكش تاج كل دندان را مي‌پوشاند، درحالي ‌كه لمينت معمولاً فقط سطح جلوي دندان را مي ‌پوشاند؛ بنابراين، اين شكل از درمان را مي‌ توان ملايم ‌تر از روكش در نظر گرفت، زيرا ساختار دندان سالم بيشتر حفظ مي‌شود.

مزاياي لمينت دندان چيست؟

  • سايش دندان نسبت به روكش‌هاي استاندارد چيني بسيار كمتر است.
  • در حين مكالمه هيچ مشكلي وجود نخواهد داشت.
  • پرسلن تهيه شده بسيار محكم است و درعين‌ حال بسيار محكم به دندان‌ها مي‌چسبد.
  • هيچ تغيير رنگي مشاهده نمي‌شود.
  • دندان‌هاي لمينت شده در برابر سايش مقاوم هستند.
  • از آنجايي ‌كه لمينت‌ دندان چيني بسيار نازك هستند، ظاهر طبيعي مورد نظر را به فرد مي‌ دهند. به لطف عبور نور، هيچ ظاهر مصنوعي مشاهده نمي ‌شود.
  • درصورتي ‌كه از رنگ دندان ‌ها استفاده شود، تشخيص دندان‌هاي لمينت شده از طبيعي تقريباً غيرممكن است.

عوارض و مشكلات لمينت دندان چيست؟

امكان ترميم در دندان لمينت شده وجود ندارد. يعني درصورتي‌ كه دندان شما بعد از لمينت كردن دچار شكستگي يا پريدگي شود بايد لمينت آن دندان را تعويض كنيد. مهم ‌ترين نكته در اينجا اين است كه هيچ راه بازگشتي از لمينت وجود ندارد.

از آنجايي ‌كه سطح دندان و بخشي از مينا براي قرارگرفتن و چسبيدن لايه لمينت تراشيده مي‌شوند، دچار تغيير ظاهري مي‌شوند و نمي‌توانيد تغييرات آن را با چيزي به جز لمينت يا ونير پوشش دهيد.

قيمت انجام لمينت بالا است. به همين جهت بهتر است در انتخاب دندان‌ پزشك خود دقت كنيد تا با مشكلاتي مانند ايجاد حساسيت در دندان و پوسيدگي دندان، مواجه نشويد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد