ارتودنسي فيك چه خطراتي دارد؟

۲۵ بازديد

ارتودنسي فيك چيست؟ ارتودنسي فيك چه مزايا و معايبي دارد؟ درمان ارتودنسي به عنوان نشانه اي از رونق مالي در بسياري از كشورها در نظر گرفته مي شود. به همين دليل، ارتودنسي فيك و بريس هاي تقلبي براي كودكان در بخش هاي مختلف جهان محبوب شده اند. گاهي نوجوانان براي اينكه ثروتمند و شيك به نظر برسند، به جاي بريس هاي واقعي از بريس هاي فيك استفاده مي كنند؛ اما آنها با اين كار خطرات خاصي را به جان مي خرند. اين به ويژه در تايلند، طبق گزارش CBS News و ديلي ميل انگليس، گزارش شده است كه گفته مي شود دولت در آن كشور تا آنجا پيش رفته است كه در مورد مجازات فروشندگان، تأمين كنندگان و واردكنندگان با جريمه و مجازات زندان بحث مي كند.

وسايل ارتودنسي ثابت چيست؟

دستگاه هاي ارتودنسي ثابت دستگاه هايي هستند كه براي درمان ارتودنسي استفاده مي شوند. اين لوازم از براكت (سيم بند)، سيم و نوار لاستيكي تشكيل شده است كه بر روي سطوح دندان ثابت مي شوند.

بريس هاي تقلبي چگونه ساخته مي شوند؟

بريس هاي تقلبي از يك تكه سيم با براكت ساخته مي شوند كه به دندان هاي فرد چسب زده شده اند. سيم براي قرار گرفتن در فضاي خارجي دندان ها خم مي شود و سپس براي پشتيباني از اطراف دو دندان آسياب عقب بريده مي شود. مهاربندها از نوارهاي لاستيكي چند رنگ پشتيباني مي كنند و “براكت ها” اغلب شكل هاي پلاستيكي يا فلزي كوچكي هستند كه پس از نمادهاي Hello Kitty و Mickey Mouse مد شده اند. برخلاف بريس هاي واقعي، اين لباس ها را شخصا پوشنده، سالن هاي زيبايي محلي و فروشندگان خياباني غيرمجاز نصب مي كنند.

خطرات ارتودنسي فيك براي مصرف كننده

سرمايه گذاري در بريس هاي ساختگي براي كودكان، تعداد قابل توجهي از چالش هاي بهداشتي و ايمني را شامل مي شود؛نه تنها به دليل مواد استفاده شده، بلكه همچنين توسط متخصص ارتودنسي نيز نصب نشده است. طبق CBS News، يك مقام دولت تايلند موارد زير را به عنوان خطرات عمده ذكر كرده است:

  • در طول نصب، بريس ها مي توانند به گلوي فرد بلغزند و باعث خفگي شوند.
  • فلزات به كار رفته در بريس ها حاوي سرب هستند كه براي سيستم استفاده كنندگان سمي است.
  • بريس هاي تقلبي ممكن است منجر به زخم هاي دهاني شود كه ممكن است آلوده شوند و چسب استفاده شده براي اتصال براكت ها به دندان ها باعث تغيير رنگ و پوسيدگي دندان مي شود.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد