ارتودنسي دندان قبل و بعد

۱۶ بازديد

براي آشنايي با ارتودنسي دندان قبل و بعد ، با ما تا انتهاي مقاله همراه باشيد.

ارتودنسي يكي از شاخه هاي علم دندان پزشكي است كه هدف آن، برخلاف تصور عموم مردم، تنها زيبايي دندان ها نيست. در واقع ارتودنسي، راه حلي براي اصلاح و رفع ناهنجاري ها مربوط به فك و دندان ها است. مرتب كردن دندان ها به وسيله ي ارتودنسي، دسترسي به نقاط مختلف دهان و دندان ها را آسان تر كرده و موجب مي شود بيمار بتواند به خوبي تمام قسمت هاي مربوط به دندان هايش را تميز كند. با انجام اين كار، از رشد ميكروب ها و باكتري ها بر روي دندان ها، پيش گيري شده و سلامت دندان هاي بيمار ارتقا مي يابد.

پيش از انجام ارتودنسي، چه كارهايي بايد انجام داد؟

از مهم ترين اقداماتي كه قبل از ارتودنسي بايد انجام شود، يافتن يك دندان پزشك مناسب است. به دليل اين كه اين كار نيازمند تخصص و مهارت ويژه اي مي باشد، حتما بايد توسط يك دندان پزشك متخصص، ماهر و دوره ديده انجام شود. دندان پزشكي كه انجام اين كار را بر عهده دارد، ارتودنتيست ناميده مي شود.

پس از يافتن ارتودنتيست مناسب، لازم است به مطب دندان پزشكي او مراجعه كرده و با او مشورت كنيد.

ارتودنتيست طي جلسه ي مشاوره اي، موقعيت دندان هاي شما و مشكلات آن ها را بررسي مي كند و با توجه به اين مسائل، شما را راهنمايي مي كند.

پس از انجام مشاوره و معاينه هاي لازم توسط متخصص ارتودنسي، او يك هزينه براي انجام ارتودنسي به شما پيشنهاد مي كند.

پس از توافق با دندان پزشك، يك برنامه درماني براي شما تهيه مي شود.

در مرحله بعدي بايد به دستور دندان پزشك متخصص، از دندان هاي شما عكس برداري شود. انجام اين كار به اين منظور است كه اگر دندان هاي شما دچار پوسيدگي احتمالي باشند، مشكلات مربوط به آن ها حل شود و سپس درمان ارتودنسي آغاز شود.

گاه ممكن است پيش از انجام ارتودنسي، دندان هاي شما جرم گيري شوند.

نكات مهم :

گاه ممكن است لثه بيمار به علت عدم رعايت بهداشت دهان و دندان، دچار خونريزي شود. پس در صورت بروز خونريزي لثه، بايد علت خونريزي را مشخص كرد.

در صورتي كه فضاي كافي براي دندان ها وجود نداشته باشد، يا فرد داراي دندان هاي اضافي باشد، ممكن است تعدادي از دندان ها نياز به كشيدن داشته باشند.

پيش از انجام ارتودنسي، تهيه ي قالب از دندان ها، ضروري مي باشد.اين كار، با هدف مقايسه ي دندان ها قبل و بعد از انجام ارتودنسي انجام مي شود.

پيش از انجام ارتودنسي، نحوه ي صحيح مسواك زدن و مراقبت از دندان ها، توسط ارتودنتيست به بيمار آموزش داده مي شود.

پيش از انجام ارتودنسي، مراقبت هاي غذايي كه بيمار بايد طي دوره ارتودنسي رعايت كند، به او آموزش داده مي شود.

جلساتي براي مراجعه بيمار به مطب دندان پزشكي، با هدف معاينه بيمار، از پيش تعيين مي شوند.

پس از انجام مراحل فوق، متخصص ارتودنسي از ارتودنسي متحرك و يا ارتودنسي ثابت، براي بيمار استفاده مي كند و كارهاي كه بيمار لازم است براي مراقبت از ارتودنسي انجام دهد، به او مي آموزد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد