رابطه چاقي و كمر درد را بيابيد.

۲۵ بازديد

چاقي به اسم منبع مشكلات شناخته مي شود. زيرا چاقي مي تواند دليل بسياري از بيماري ها و مشكلات باشد. چاقي علاوه بر اينكه منجر به بر هم خوردن تناسب اندام افراد مي شود؛ خطر ابتلا به بيماري هايي مثل ديابت، كيست تخمدان، بيماري قلبي، مشكلات مفاصل و … را نيز افزايش مي دهد. در ادامه با رابطه چاقي و كمر درد بيشتر آشنا شويد.

رابطه چاقي و كمر درد

با اينكه رابطه چاقي و كمر درد به طور قطع ثابت نشده است؛ اما شواهد موجود نشان مي دهند كه افراد چاق با BMI (شاخص توده بدني) بالاي 30 بيش از ساير افراد در خطر ابتلا به كمر درد يا ساير دردهاي مفصلي مثل زانو درد هستند.

البته اين بدين معنا نيست كه همه افرادي كه شاخص توده بدني بالاي 35 دارند حتما كمردرد ناشي از چاقي را تجربه مي كنند؛ بلكه بيشتر از ساير افراد در معرض چنين مشكلاتي قرار دارند.

روش هاي درمان كمر درد ناشي از چاقي

افرادي كه با كمر درد ناشي از چاقي دست و پنجه نرم مي كنند؛ حاضر به انجام هر كاري براي تسكين درد خود هستند. برخي ممكن است به سمت تزريق مسكن يا حتي عمل جراحي روي بياورند كه هر دوي اين روش ها عوارض و خطرات مختص خود را دارند.

بيشتر بخوانيد: 4 راه موثر براي لاغري شكم و پهلو بدون جراحي

با انجام روش هاي زير مي توانيد به طور طبيعي و سالم وزن خود را كم كنيد:

  • پياده روي يكي از بهترين ورزش ها براي درمان كمر درد ناشي از چاقي واضافه وزن است.
  • با پيروي از رژيم هاي لاغري اصولي در كاهش وزن خود مي توانيد قدم بزرگي برداريد.
  • ورزش براي كاهش وزن و كمر درد هميشه موثر بوده است.
  • در صورتي كه تنها دچار چاقي در شكم و پهلو هستيد مي توانيد از روش هاي لاغري موضعي از پزشك خود مشورت بگيريد. يكي از بهترين و كم تهاجمي ترين روش ها براي لاغري موضعي انجام جراحي پيكرتراشي است.
  • اگر با انجام هيچ كدام از اين روش ها موفق به كاهش وزن نشديد و بهبود كمر درد حاصل نشد، دلسرد نشويد! چرا كه شما مي توانيد در صورت صلاحديد بهترين جراح لاغري به صورت تضميني وزن خود را به طرز چشمگيري كاهش دهيد. يكي از مهم ترين و كم تهاجمي ترين جراحي هاي لاغري كه در سراسر دنيا از آن استفاده مي شود جراحي اسليو معده است كه در اين روش حدود 80 درصد از كل اضافه وزن كاهش پيدا مي كند.

منبع

باکلوفن یک داروی موثر است که به عنوان یک مهارکننده عضلانی عمل می‌کند و برای درمان اختلالات عصبی مانند اسپاسم‌های عضلاتی، اختلالات حرکتی و اختلالات مزمن درد استفاده می‌شود. روش مصرف باکلوفن بایستی طبق توصیه‌های پزشک مورد استفاده قرار گیرد و به‌طور دقیق رعایت شود.

 

باکلوفن معمولاً به صورت دهانی مصرف می‌شود و دوز آن بسته به شدت علایم بیماری و وضعیت فرد تنظیم می‌شود. اغلب، دوز ابتدایی باکلوفن پایین شروع می‌شود و سپس به تدریج افزایش می‌یابد تا به دوز موثر برای کنترل علایم بیماری برسد. این دارو ممکن است به صورت یکباره یا تقسیم‌شده در طول روز مصرف شود. همچنین، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که باکلوفن را به صورت تزریقی مستقیم به محل علایم مصرف کند، به ویژه در مواردی که علائم به یک ناحیه خاص محدود شده باشند. اما مهمترین نکته این است که این دارو تنها زیر نظر پزشک تجویز و مصرف شود و هرگونه تغییر در دوز یا روش مصرف بدون مشاوره با پزشک انجام نشود. همچنین، از قطع ناگهانی مصرف باکلوفن خودداری شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد